28.8.07

Αστικό

Σε μια μικρή βόλτα για δουλειές στη γειτονιά, αποφάσισα να μετρήσω τις γωνίες των πεζοδρομίων που θα ήταν ελεύθερες από αυτοκίνητα. Σε μια απόσταση δέκα περίπου τετραγώνων, είδα μόνο μία γωνία στην οποία δεν υπήρχε σταθμευμένο αυτοκίνητο. Είχαμε βγει με τον Αχιλλέα για ψώνια και είχα πάρει το καρότσι του για να μην κουραστεί αλλά και για να το φορτώσω με τις σακούλες. Μάλιστα, μία από τις γωνίες, στη συμβολή δύο μεγάλων λεωφόρων διπλής κυκλοφορίας με νησίδα στη μέση και φανάρια, ήταν κατειλημμένη από περιπολικό το οποίο ήταν άδειο και τριγύρω δεν φαινόταν κάποιο όργανο της τάξης… Η συγκεκριμένη γωνία είναι γενικά προβληματική διότι, εκτός από το γεγονός ότι πάντα κάποιος παρκάρει εκεί, δεξιά και αριστερά από την είσοδο στο πεζοδρόμιο υπάρχουν κάγκελα. Συνεπώς, αν υπάρχει αυτοκίνητο μπροστά δεν μπορείς απλά να ανεβείς στο πεζοδρόμιο αλλά πρέπει να συνεχίσεις να προχωράς στον δρόμο με τα αυτοκίνητα που κινούνται ελπίζοντας να βρεις κάποιο άνοιγμα και να χωθείς.

Έχω βρει πλέον διάφορους τρόπους να χειρίζομαι το καρότσι για να χωρέσω σε απίθανα σημεία χωρίς να κινδυνεύει και ο Αχιλλέας. Πολλές φορές διασχίζω τον δρόμο σε σημεία που δεν υπάρχει διάβαση επειδή το απέναντι πεζοδρόμιο είναι ελεύθερο και μπορώ να έχω πρόσβαση. Όταν κάνουμε βόλτα με τα πόδια, τον παίρνω πολλές φορές στην αγκαλιά για να μην στριμωχτεί ανάμεσα σε σταθμευμένα αυτοκίνητα και ενδεχομένως, λόγω του ύψους του, χτυπήσει. Έχω εκνευριστεί και θυμώσει άπειρες φορές. Άλλες πάλι κυκλοφορώ σε διάφορες συνθήκες χωρίς καν να τις παρατηρώ. Έχω σοβαρές αμφιβολίες αν ποτέ θα αλλάξει κάτι. Είναι ένας κύκλος έλλειψης πολιτισμού. Οι πολίτες δεν σέβονται τους περιορισμούς, εδώ βρήκα, εδώ παρκάρω, σιγά μην ψάχνω. Οι αρμόδιοι κόβουν κλήσεις (κόβουν κλήσεις;) που ενδεχομένως δεν πτοούν τους παραβάτες. Η ζωή συνεχίζεται. Ο κύκλος δεν σταματάει.

6 σχόλια:

apomeinaria είπε...

Σκέφτομαι συχνά ότι αυτή η πόλη, ίσως και η χώρα, έχει φτιαχτεί μόνο για υγιείς, αρτιμελείς ενήλικες. Η δυστυχής ειρωνεία, ωστόσο, είναι ότι έτσι όπως είναι φτιαγμένη, ακόμη και αυτούς τους καθιστά άρρωστους και ανάπηρους.

περαστικός είπε...

:( Από τα "μικρά" τα μεγάλα, ενδεικτική η κατάσταση στους δρόμους της ποιότητας της κοινωνίας μας.

theoharis είπε...

Ρίξτε μια ματιά εδώ:
http://streetpanthers.blogspot.com/

Πήρα τα αυτοκόλλητα τους και τα έχω πάντα μαζί μου για να κολλάω.
Έχω δει και μερικά αυτοκίνητα στο δρόμο με κολλημένα αυτοκόλλητα!
Τουλάχιστον δεν είμαστε μόνοι μας!

Διόνα είπε...

Apomeinaria, το θέτεις πολύ σωστά. Πολλές φορές σκέφτομαι ότι έχω τη δυνατότητα να στριμωχτώ για να χωρέσω ανάμεσα σε αυτοκίνητα, να πάρω το παιδί μου αγκαλιά, να κλείσω το καρότσι του και να το σύρω και να περπατήσω λίγο παραπάνω για να καταφέρω τελικά να χρησιμοποιήσω το πεζοδρόμιο. Κάποιοι άλλοι δυστυχώς δεν έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Η πόλη είναι φτιαγμένη όπως είναι, οι πολίτες που δημιουργούν τις συνθήκες στην πόλη άραγε από τί είναι φτιαγμένοι;

Καλησπέρα, Περαστικέ, η κατάσταση είναι θλιβερή σε πολλούς τομείς.

Γεια σου Theoharis, τη γνωρίζω την πρωτοβουλία και μου έχει φανεί πολύ έξυπνη. Έχω διαβάσει επίσης ότι εξαπλώνεται. Μακάρι να φέρει αποτελέσματα. Κολλάτε γιατί χανόμαστε.

apomeinaria είπε...

Η πόλη είναι φτιαγμένη όπως είναι, οι πολίτες που δημιουργούν τις συνθήκες στην πόλη άραγε από τι είναι φτιαγμένοι;
Μέγα ερώτημα...
Την απάντηση ίσως την έχει δώσει ο Ιονέσκο: Παίρνουμε έναν κύκλο τον πασπατεύουμε και έχουμε έναν φαύλο κύκλο...

Διόνα είπε...

Καλημέρα, apomeinaria, γύρω γύρω όλοι...

Related Posts with Thumbnails