12.10.07

Παραπλανητικό

Απορώ πολλές φορές με τον τρόπο που παρουσιάζονται οι μητέρες στις διαφημίσεις. Αυτή τη φορά η απορία μου έχει να κάνει με την εικόνα της μητέρας που κάνει τα ψώνια της και επιστρέφει στο σπίτι της φορτωμένη καφέ χαρτοσακούλες. Νομίζω ότι έχω ψωνίσει από όλες σχεδόν τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που υπάρχουν στη χώρα μας. Επίσης ψωνίζω συχνά από μικρότερα σούπερ μάρκετ της γειτονιάς κυρίως για να συμπληρώσω διάφορα ψώνια. Ποτέ δεν έχω δει στο ταμείο να διαθέτουν ή να πουλάνε χάρτινες σακούλες. Στην καλύτερη περίπτωση, κάποια σούπερ μάρκετ διαθέτουν πλαστικές σακούλες με την ένδειξη «Αυτή η σακούλα ανακυκλώνεται».

Πού λοιπόν ψωνίζουν όλες αυτές οι τηλεοπτικές μαμάδες που μπαίνουν στις κουζίνες των σπιτιών τους με το χαμόγελο στα χείλη, κρατώντας αγκαλιά χάρτινες σακούλες από τις οποίες εξέχουν συνήθως γαλλικές μπαγκέτες ψωμί ή κάποιο καταπράσινο μαρουλάκι; Πρόκειται για μια εικόνα που δεν υπάρχει στην ελληνική πραγματικότητα. Προσωπικά δεν την έχω συναντήσει ποτέ. Το μόνο κατάστημα που ξέρω ότι δίνει και μάλιστα δωρεάν χάρτινες σακούλες είναι το κατάστημα με τα βιολογικά προϊόντα στη γειτονιά μας.


Ποιος είναι άραγε ο σκοπός του διαφημιστή παρουσιάζοντας μια εικόνα που δεν υπάρχει απευθυνόμενος σε κοινό που μπορεί να αναγνωρίσει την παραπλάνηση; Ειδικά όταν επιδιώκει την ταύτιση. Δεν μπορώ να φανταστώ και η αλήθεια είναι ότι εκνευρίζομαι κιόλας. Μήπως πρόκειται για παρότρυνση; Μην χρησιμοποιείτε πλαστικές σακούλες, βλάπτουν το περιβάλλον; Ακόμα και αν κρύβεται τέτοια ευαισθησία πίσω από τη διαφήμιση ενός προϊόντος, πάλι δεν είναι ρεαλιστική. Ποιο ρεαλιστικό είναι να χρησιμοποιείς ξανά και ξανά τις πλαστικές σακούλες που έχεις ήδη από προηγούμενα ψώνια, παρά να βρεις κατάστημα που να διαθέτει χάρτινες.

2 σχόλια:

annie είπε...

peroxo ar8ro ths Ρίκας Βαγιάννη

Αν ποτέ αποφάσιζα να ζήσω κάπου αλλού, θα ζούσα μέσα σε μια διαφήμιση. Δεν έχει νόημα να μετακομίσεις σε άλλη χώρα. Παντού έχει μπελάδες. Αλλά στη διαφημισοχώρα η ζωή δεν παίζεται.

Έχετε προσέξει πώς ξυπνάνε όλοι το πρωί; Μ ένα χαμόγελο μέχρι τ' αυτιά. Και πώς να μη χαμογελάνε, αφού όλοι έχουν απαραιτήτως κάνει σεξ την προηγούμενη νύχτα; Είναι πεντακάθαροι, μοσχομυριστοί, καλοχτενισμένοι. Τεντώνονται στα κατάλευκα σεντόνια τους και δεν μπορούν να περιμένουν να αρχίσει η μέρα τους. Την οποία ξεκινούν τρώγοντας τον αγλέουρα, σε μια τεράστια κουζίνα-ελικοδρόμιο, (η οποία είναι συνέχεια του τεράστιου σπιτιού τους με τον ακόμα πιο τεράστιο κήπο).

Όλο το μαγαζί: σπίτι, κουζίνα, μπάνιο και "γκαζόν-αγγλικό άλσος", είναι πεντακάθαρα: Δεν υπάρχει σκουπίδι, ούτε άπλυτο πιάτο. Από παντού τρέχουν φρεσκοστυμμένες πορτοκαλάδες, φρέσκα φρούτα φυτρώνουν στις πιατέλες, σπιτικά φαγητά εκσφενδονίζονται από τους φούρνους. Οι λεκέδες εξαφανίζονται μόνοι τους. Κανείς ποτέ δεν έχει βοήθεια στο σπίτι του. Γιατί άλλωστε; Η εργαζόμενη μητέρα της διαφήμισης έχει καριέρα, κορμάρα και τις ικανότητες των Φαντάστικ Φορ και των Μεταλλαγμένων Νίντζα ταυτοχρόνως. Κάθε βράδυ, αφού έχει διευθύνει μια πολυεθνική, έχει πλύνει, σκουπίσει, σφουγγαρίσει, σιδερώσει και μαγειρέψει, και επίσης έχει απασχολήσει δημιουργικά τα παιδιά, πριν τα πλύνει και τα βάλει στα κρεβατάκια τους.

Μετά χτυπάει ένα χαλαρωτικό αφρόλουτρο, φοράει σέξι λιλά εσώρουχα και κάνει τρελές ταρζανιές και ακροβατικά στον σύζυγο που έρχεται από το γραφείο. Και τις νύχτες, που ξυπνάνε τα χρυσά μου, είναι εκείνος, ο μοντέρνος σύζυγος που σηκώνεται να τα νανουρίσει, να τους δώσει γάλα, και να αποκοιμηθεί χαριτωμένα μαζί τους, πριν οι πρώτες ηλιαχτίδες ξυπνήσουν και πάλι τη «Μεταλλαγμένη Αγία Οικογένεια», για να ξεκινήσει το επόμενο εικοσιτετράωρο.

Δεν θέλω διακοπές. Δεν θέλω λούσα. Δεν θέλω καν τα προϊόντα που διαφημίζουν στις διαφημίσεις: Θέλω απλά να ζήσω μέσα τους! Ζητάω πολλά;

Διόνα είπε...

Γεια σου annie,

ευχαριστώ για το άρθρο, το είχα λάβει παλιότερα και με email.

Καλό κουράγιο στα χιονισμένα μέρη που βρίσκεσαι.

Related Posts with Thumbnails