24.12.07

Χριστουγεννιάτικο

Φτάνει κάποτε η στιγμή στη ζωή ενός γονιού να επισκεφτεί με το παιδί του το κέντρο της πόλης που μένει για να δει τους χριστουγεννιάτικους στολισμούς του δήμου. Για μένα αυτό ήταν πάντα κάτι που μου προκαλούσε φρίκη εξαιτίας του κόσμου αλλά και πλήξη επειδή δεν φημίζομαι για το εορταστικό μου πνεύμα. Δεν είμαι θρησκευόμενη για να εστιάζω τουλάχιστον σε αυτήν τη διάσταση των γιορτών και από την άλλη δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να σπρωχτεί κανείς ανάμεσα σε πάγκους με πλαστικά ζαχαρωτά και αγενείς Άγιους Βασίληδες ακούγοντας εκκωφαντική μουσική για να ζήσει τη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα.

Την Κυριακή ξεκίνησα για τον Εθνικό Κήπο με τη σκέψη ότι θα κάναμε άλλη μια βόλτα στο πάρκο όπως τόσα άλλα Σαββατοκύριακα. Περπατώντας, όμως, στα μονοπάτια του κήπου με τον γιο μου, τον μπαμπά του και τη θεία του έβλεπα ότι η ώρα περνούσε και διαπίστωνα με έκπληξη ότι δεν μας περιέβαλαν οι απαίσιες συνθήκες που ήμουν σίγουρη ότι θα συναντούσαμε. Παρά την αρνητική διάθεση που με διακρίνει σε τέτοιες περιπτώσεις έβλεπα ότι ο κόσμος ήταν αρκετός αλλά σκόρπιζε στα δρομάκια του πάρκου και δεν δημιουργούταν συνωστισμός. Τα σπίτια του Άγιου Βασίλη και των ξωτικών ήταν απλωμένα σε διάφορες γωνιές και κατά τη γνώμη μου καλαίσθητα. Οι καλικάντζαροι ήταν ευγενικοί και χαμογελαστοί χωρίς να γίνονται πιεστικοί με τα παιδιά ή τους γονείς τους. Η μουσική ήταν ωραία και σε ένταση που μπορούσες να την απολαύσεις. Στο πάρκο τριγυρνούσαν μικροπωλητές με μπαλόνια και σουσαμένια κουλούρια που συνήθως βρίσκονται εκεί και τις υπόλοιπες μέρες. Δεν είδα τίποτα το φανταχτερό και το κραυγαλέο, δεν ενοχλήθηκα ούτε από την πολυκοσμία ούτε από την αισθητική, ούτε ένιωσα καμιά παρότρυνση για χριστουγεννιάτικη υπερκατανάλωση που είναι το σήμα κατατεθέν των ημερών.

Δεν το περίμενα καθόλου αλλά η βόλτα που κάναμε μου άρεσε. Βέβαια, από τότε έγινα μαμά, εκτός από τη δαχτυλιδένια μέση μου, έχω χάσει και πολύ από τον κυνισμό μου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Η οικογενειακή βόλτα μου άρεσε επειδή για τα δικά μου κριτήρια δεν υπήρχε κάτι που να την προσβάλει, όπως δυστυχώς συμβαίνει πολλές φορές σε χώρους και εκδηλώσεις που απευθύνονται σε οικογένειες.

2 σχόλια:

περαστικός είπε...

Καλή Χρονιά!

Διόνα είπε...

Επίσης, περαστικέ!

Related Posts with Thumbnails