21.3.08

Μακρινό

Με αφορμή τη γέννηση της κόρης των φίλων μας πριν λίγες ημέρες, ήρθε ξανά στο μυαλό μου η πρώτη μέρα που μείναμε και οι τρεις μας στο σπίτι μας με τον Αχιλλέα. Είχαμε αποφασίσει από πριν ότι θα τον βάζαμε να κοιμηθεί εξαρχής στο κρεβάτι του στο δωμάτιό του και όχι σε κάποια μικρότερη κούνια στο κρεβάτι δίπλα μας. Τις πρώτες ημέρες μέχρι να συνηθίσουμε, θα κοιμόμασταν εμείς στον καναπέ που γίνεται κρεβάτι στο δικό του δωμάτιο.

Υπήρχε φυσικά η σχετική αγωνία για την πρώτη βραδιά. Αν θα ήταν ήσυχος και πόσο συχνά θα πεινούσε. Ωστόσο, η αγωνία αυτή δεν ήταν αρκετή για να μας κρατήσει ξύπνιους. Αποκοιμηθήκαμε αμέσως μόλις ξαπλώσαμε στο κρεβάτι δίπλα του και βυθιστήκαμε και οι δύο σε ύπνο βαθύ. Στην πραγματικότητα και ο τρίτος της παρέας είχε επίσης βυθιστεί και δεν έλεγε να ξυπνήσει. Θυμάμαι που πετάχτηκα κάποια στιγμή μέσα στον ύπνο μου ρωτώντας τρομαγμένη φωναχτά προς κάθε κατεύθυνση, «Αναπνέει»; Είχαμε κοιμηθεί όλοι έξι συνεχόμενες ώρες περίπου χωρίς να ακουστεί ο παραμικρός ήχος. Ξυπνήσαμε τον Αχιλλέα για να αλλάξει και να φάει και συνεχίσαμε όλοι τον ύπνο.

Είχα μεγάλη ανάγκη από ξεκούραση. Στο μαιευτήριο δεν κοιμόμουν πολύ καλά και είχα ενοχλήσεις από την εγχείριση. Δεν περίμενα όμως ότι η καταπόνηση του σώματός μου θα ήταν τόσο μεγάλη. Πίστευα ότι θα έκανα ανήσυχο ύπνο επειδή το μυαλό μου θα ήταν συνέχεια στο μωρό. Έκπληξη λοιπόν, η προσωπική μου ανάγκη για ύπνο υπερίσχυσε της αγωνίας της μάνας και στην αρχή μου προκάλεσε και μερικές τύψεις και αμφιβολίες για το μητρικό μου ένστικτο, τις οποίες γρήγορα φρόντισα να διώξω από τη σκέψη μου. Εφόσον ο Αχιλλέας ήταν χορτάτος, καθαρός και απολάμβανε τον ύπνο του κατά κύριο λόγο χωρίς ενδιάμεσες διακοπές πέρα από τις τακτικές ώρες που ήθελε να κολατσίσει, δεν είχα κανένα λόγο να μην κάνω το ίδιο.

Μου φαίνονται πολύ μακρινά όλα αυτά αν και δυόμισι χρόνια δεν είναι πολύ καιρός. Έχουν αλλάξει πολλά από την πρώτη μέρα όλης της οικογένειας στο σπίτι. Οι ρυθμοί του ύπνου ευτυχώς παραμένουν σε παρόμοια επίπεδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails