7.4.08

Προγονικό

Πολλές φορές οι παππούδες κάνουν υπερβολές στα εγγόνια τους. Η ρήση «του παιδιού μου το παιδί, είναι δυο φορές παιδί μου» αποδεικνύεται ότι ισχύει με πολλούς τρόπους: διπλά δώρα, διπλές χάρες, διπλές μερίδες που θεωρούν ότι πρέπει να καταναλώσει το εγγόνι, το οποίο είναι βέβαιο ότι διαφορετικά θα λιμοκτονήσει από την ποσότητα φαγητού που κρίνουν ικανοποιητική οι γονείς του.

Η παραμονή ενός παιδιού στο σπίτι των παππούδων είναι ωφέλιμη και ευεργετική από πολλές απόψεις. Δυναμώνει τον δεσμό του μαζί τους, το γεμίζει με αληθινή αγάπη και στοργή, με τρυφερότητα και σκανταλιά που ξεχύνεται απλόχερα από μέσα τους. Φυσικά τις περισσότερες φορές τις οποίες ένα παιδί πραγματοποιεί πολύωρη επίσκεψη ή και ολοήμερη εκδρομή στους παππούδες, επιστρέφει με σαφή τα σημάδια της επίδρασης πάνω του. Είναι πρόθυμο να εξιστορήσει τις περιπέτειές του στο μαγικό ψυγείο της γιαγιάς του, να δηλώσει υπερήφανο πόσα γλυκά έφαγε, έναν αριθμό που όταν τον ακούει ο γονιός ελπίζει να πρόκειται για λάθος, και να απαντήσει σε διάφορες απαγορεύσεις με το αποστομωτικό επιχείρημα «η γιαγιά με αφήνει».

Κοινώς επιστρέφει χαρούμενο, κατάκοπο και με γεμάτο στομάχι. Θέλει να μοιραστεί τη χαρά και τις νέες εμπειρίες του, διηγείται πώς πέρασε και ρωτάει πότε θα ξαναπάει. Κουβαλάει μαζί του τα καινούρια και θαυμαστά που έζησε στο σπίτι των παππούδων και δοκιμάζει να δει αν μπορεί να μεταφέρει κάποια και στο δικό του σπίτι. Σε αυτά μπορεί να είναι η ημερήσια κατανάλωση σοκολάτας. Μπορεί, όμως, να είναι και οι μουσικές προτιμήσεις. Έτσι βλέποντας τη μαμά του να απολαμβάνει τη μουσική παρελθούσης δεκαετίας από καλλιτέχνες με περμανάντ και στενά παντελόνια, θέτει με απορία και γλυκό χαμόγελο το ερώτημα:

- Έχεις Μότσαρτ;

10 σχόλια:

περαστικός είπε...

Αφού μαθαίνει και τον Μότσαρτ από τη γιαγιά, όλα τα άλλα συγχωρούνται :P

imatooka είπε...

Υπάρχει και η περίπτωση της ερώτησης: "Πού είναι φανγκότο?" (το ν έντονο παρακαλώ) που αναρωτιέσαι τί του κάνουν του παιδιού :D

popelix είπε...

Ευτυχώς που υπάρχουν! Κάνουν βέβαια και χαλάστρα κάποιες φορές αλλά ... τι να κάνουμε ;-)
Εμένα πάντως η κόρη ακούει παραδοσιακά τραγούδια από τον παππού και κλασσικό βιολί από τον θείο.
Καλό εεε?

Διόνα είπε...

Περαστικέ, του έβαλε και Βάγκνερ ο μπαμπάς του αλλά τρόμαξε και του ζήτησε να το αλλάξει :)

Αγαπητέ imatooka, πρέπει να οργανώσουμε βραδιά για τους φιλόμουσους νέους και να παίξει η θεία!

Γεια σου, popelix. Βλέπω έχετε μεγάλη ποικιλία στα ακούσματα, τυχερή η μικρή!

EKT είπε...

jΜακάρι να είχα εγγόνια και να τα χάλαγα με αγάπη αλλά και με ό,τι άλλο επιθυμούσε η καρδούλα τους και τους στερούσε η mammaka τους. Η δική μου η γιαγιά πάντως έμενε μαζί μας όπως συνηθιζόταν τότε καιδε με χάλαγε, ούτε μου έκανε τα χατήρια. Μάλλον είχε αδυναμία στον αδερφό μου, θυμάμαι όμως ακόμα τις ιστορίες της, όλες από τη ζωή της και τον τίτλο από ένα παραμύθι " Ο Ασλάνης και ο Καπλάνης" Μήπως το ξέρει κανείς να μου το θυμήσει; Μακάρι να ήμουν πιο υπομονετική και να άκουγα πάντα όσα μου έλεγε.
ΕΚΤ/Ελένη

Διόνα είπε...

Καλησπέρα, ΕΚΤ, χαίρομαι πάρα πολύ γι΄ αυτήν την επίσκεψη!
Η αλήθεια είναι ότι και οι δικές μου αναμνήσεις από τους παππούδες μου είναι ακόμα ζωντανές και είμαι τυχερή που τις απέκτησα.
Όσο για το παραμύθι, βρήκα αυτόν τον σύνδεσμο που ίσως είναι αυτό που ψάχνετε: http://alex.eled.duth.gr/depak/kosmio/texts/4.htm.

EKT είπε...

Διόνα, μήπως είσαι η Διόνα που ξέρω;
EKT/Ελένη

Διόνα είπε...

Καλησπέρα ΕΚΤ,
είμαι η Διόνα Μ. που ξέρετε :)
Βρήκα τον σύνδεσμο του μπλογκ σας στο βιογραφικό σημείωμα των "Μυστικών" και άρχισα να το επισκέπτομαι. Η mammaka είναι το δικό μου ιστολόγιο για τις περιπέτειες της μητρότητας :)

EKT είπε...

Πόσο χάρηκα Διόνα μου, δε φαντάζεσαι..Πρώτα απ¨όλα μου αρέσει πάρα πολύ το blog σου και όλα αυτά τα τρυφερά και σοφά που γράφεις για τον Αχιλλέα, άρχισα να υποψιάζομαι ότι είσαι εσύ όταν είδα το όνομα του μικρού. Καταπληκτικό. Είσαι σπουδαία mammaka.

Διόνα είπε...

Καλησπέρα και πάλι ΕΚΤ. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια και για την επίσκεψη στα μέρη μας :))

Related Posts with Thumbnails