9.6.08

Νοσταλγικό

Περάσαμε το σαββατοκύριακο στο εξοχικό της γιαγιάς του Αχιλλέα, τσαλαβουτήσαμε στη θάλασσα και μας κατέφαγαν τα κουνούπια. Ένα από τα πράγματα που του αρέσει να κάνει στο σπίτι της γιαγιάς του όταν δεν οργώνει (κυριολεκτικά) τον κήπο, είναι να ξαπλώνει στο κρεβάτι του και να διαβάζει (ξεφυλλίζει) παλιά Λούκυ Λουκ δικά μου και του αδερφού μου. Χαίρομαι τόσο πολύ όταν τον βλέπω. Είναι σαν ταξίδι στο χρόνο. Έχω περάσει άπειρα μεσημέρια καλοκαιριού διαβάζοντας και ξαναδιαβάζοντας τα ίδια Λούκυ Λουκ, Κλασσικά Εικονογραφημένα και Μίκυ Μάους, από την εποχή που η αναγραφόμενη τιμή τους ήταν λίγες μόλις δραχμές. Λένε ότι ο γονιός ξαναζεί με το παιδί του τις αντίστοιχες φάσεις της δικής του παιδικής ηλικίας και η αλήθεια είναι ότι μου έρχονται συχνά εικόνες στο μυαλό από γεγονότα και συναισθήματα που είχα ξεχάσει και που αναδύονται με αφορμή τα όσα βιώνει ο Αχιλλέας. Ίσως η ψυχολογία να αναφέρεται σε κάτι πιο σύνθετο από τα κόμιξ αλλά για μένα είναι η αφετηρία για πολλές χαρούμενες αναμνήσεις από καλοκαιρινές διακοπές με τον αδερφό μου και τους γονείς μας.

Στη βιβλιοθήκη του παιδικού μας δωματίου υπάρχουν πολλά βιβλία για παιδιά και εφήβους σε καλή κατάσταση, με ελαφρώς σκεβρωμένα φύλλα από την υγρασία. Διάβασα στον Αχιλλέα τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη σε διασκευή της Σοφίας Ζαραμπούκα από τις εκδόσεις Κέδρος, χωρίς να ξέρω πώς θα του φαινόταν (θα βρείτε το βιβλίο
εδώ). Εδώ και καιρό δεν περιορίζεται σε βιβλία με εικόνες χωρίς κείμενο αλλά συγκεντρώνεται και παρακολουθεί μια ιστορία και του αρέσει να κάθεται και να ακούει την πλοκή. Δηλώνει μάλιστα ο ίδιος πότε θέλει να ακούσει όλη την αφήγηση και όχι απλά την περιγραφή των εικόνων, διαβάσεις με λόγια. Οι «Όρνιθες» βέβαια απευθύνονται σε μεγαλύτερα παιδιά και αρχικά υπολόγιζα να χαζέψουμε μαζί την υπέροχη εικονογράφηση.

Ο Αχιλλέας παρακολούθησε με χαρά την ιστορία μέχρι τη μέση περίπου. Ύστερα κουράστηκε και μου έφερε ένα μικρότερο σε έκταση βιβλίο για έναν μικρό ινδιάνο στα σουηδικά, έκδοσης του 1957 αν δεν κάνω λάθος, κληρονομιά από τον προπάππου του. Του διάβασα λοιπόν και τον μικρό ινδιάνο φτιάχνοντας μια ιστορία με τις εικόνες και τη φαντασία μου και με όσα μπορούσα να υποθέσω από σκόρπιες σουηδικές λέξεις σε συνδυασμό με τα σκουριασμένα γερμανικά μου. Το λάτρεψε αυτό το βιβλίο και του διαβάσαμε όλοι ανεξαιρέτως το σαββατοκύριακο, ο καθένας με τη δική του εκδοχή! Ενημερωτικά, ο μοναδικός σύνδεσμος που κατάφερα να βρω είναι αυτός
εδώ. Ακολουθεί φωτογραφία του βιβλίου με εμφανή τα σημάδια του χρόνου και τις δικές μου παιδικές εικαστικές παρεμβάσεις με στυλό!




Είτε πρόκειται για Αριστοφάνη είτε για ήρωα σουηδικού βιβλίου, ένα παιδί μπορεί να απολαύσει με την ίδια ευχαρίστηση ένα βιβλίο και να μπει στη σύμβαση της μυθοπλασίας. Είναι μεγάλη μου χαρά να βλέπω τον γιο μας να αγαπάει τα βιβλία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails