16.7.08

Χειρουργικό

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή είναι πιο συχνές οι σκέψεις γύρω από τη γέννα. Ο Αύγουστος ήταν ο τελευταίος μήνας της εγκυμοσύνης.

Ο τοκετός ξεκίνησε με οξείς πόνους το μεσημέρι της Τρίτης, τους οποίους ερμήνευσα με την απειρία και την αφέλειά μου ως επείγουσα ανάγκη να επισκεφτώ το μπάνιο. Όταν είδα ότι δεν ήταν αυτή η αιτία που τους προκαλούσε, ενημέρωσα τον ιατρό μου και το οικογενειακό δίκτυο υποστήριξης εγκύου σε αναμονή που είχε στηθεί τις τελευταίες εβδομάδες και άρχισα να μετράω τους χρόνους. Αργά το βράδυ πήγα στο μαιευτήριο αλλά η εξέλιξη του τοκετού δεν ήταν ευνοϊκή για φυσιολογική γέννα. Έτσι πάρθηκε η απόφαση της καισαρικής, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 7 το πρωί της Τετάρτης.

Δεν αμφισβήτησα ποτέ την απόφαση του ιατρού μου. Στενοχωρήθηκα, όμως, γιατί ήθελα να γεννήσω φυσιολογικά και φυσικά φοβόμουν πολύ τη διαδικασία της νάρκωσης και της εγχείρισης.

Διαβάζοντας όσα γράφονται κατά καιρούς για το θέμα, διαπιστώνω αυτό που βλέπω γύρω μου και που είναι πλέον γενική ομολογία. Η καισαρική είναι σε πολλές περιπτώσεις επιλογή και όχι ανάγκη.

Δεν εξετάζω καθόλου τις περιπτώσεις που είναι εκ των προτέρων επιλογή του ιατρού για μη ιατρικούς λόγους. Αν είναι πρακτική κάποιων μαιευτήρων, αυτό το γνωρίζουν οι ίδιοι και δεν αφορά αυτό το κείμενο. Όταν όμως είναι επιλογή και επιθυμία της μέλλουσας μητέρας, τότε ενδεχομένως σημαίνει ότι εμείς οι γυναίκες δεν έχουμε ολοκληρωμένη ενημέρωση για το ζήτημα. Ίσως σημαίνει ότι οδηγούμαστε να πιστεύουμε πως η επιλογή της καισαρικής είναι μια επιλογή που κάνουμε σε σχέση με το σώμα μας και την ελευθερία μας να αποφασίζουμε γι΄ αυτό.

Βλέπω την καισαρική σαν μια δυνατότητα της επιστήμης να με προστατεύει και να προλαμβάνει μια κακή εξέλιξη. Δεν νομίζω ότι έχει σκοπό να εξαλείψει τον πόνο και την ταλαιπωρία ενός φυσιολογικού τοκετού, δεν είναι μια εύκολη ή ανώδυνη λύση. Μπορεί να περιορίζει τον τοκετό στα 30 λεπτά χωρίς πόνο αλλά μετά ακολουθεί η ανάρρωση και η επούλωση ενός εγχειρισμένου σώματος. Και δεν καταλαβαίνω γιατί να φοβόμαστε τους πόνους της γέννας, τους οποίους έχουμε κατασκευαστεί για να αντέχουμε; Άλλωστε δεν υπάρχει μέγεθος για να τους περιγράψει, υπάρχει ένας μύθος γύρω από αυτούς και κάθε γυναίκα που έχει γεννήσει φυσιολογικά δίνει τη δική της κλίμακα για το πώς τους βίωσε.

Είναι πολλά τα άρθρα που μπορεί να βρει κανείς στο Διαδίκτυο για το θέμα, ένα πολύ ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου βρίσκεται
εδώ.

5 σχόλια:

maria_pin είπε...

Γεια σου μαμμάκα! Και γω ετοίμαζα άρθρο επί του θέματος, αλλά άς όψεται ο λάπτοπ! Συμφωνώ απόλυτα με τα σχόλιά σου- και γώ κάτι τέτοιο ετοίμαζα να γράψω, και θα το ανεβάσω κάποια στιγμή, αλλά στο Αγγλικό μου το μπλογκ. Εδώ στην Αγγλία που λες, ενθαρύνουν τον φυσιολογικό τοκετό όσο είναι δυνατό, και νομίζω πολύ σωστά.
Φιλάκια στον υιό!

Διόνα είπε...

Γεια σου, Μαρία. Κι εγώ το ίδιο έχω ακούσει από μια φίλη που απέκτησε δύο παιδάκια εκεί. Εδώ υπάρχουν κάποιοι ιδιωτικοί φορείς για σοβαρή και ολοκληρωμένη ενημέρωση γύρω από τον φυσιολογικό τοκετό και την αντιμετώπιση των πόνων. Η αλήθεια όμως είναι ότι το ποσοστό των καισαρικών είναι ιδαίτερα αυξημένο.
Περιμένουμε και το δικό σου ποστ μετά από τις διακοπές και την ανάκαμψη του υπολογιστή σου :)

Μαριλένα είπε...

Δεν έχω επιστημονική άποψη επί του θέματος-τότε τι μιλάς, μανδάμ, θα πεις-αλλά επειδή κι εγώ έκανα καισαρική και χωρίς αυτή δεν ξέρω πώς θα είχε εξελιχθεί η εγκυμοσύνη είμαι θετικά διακείμενη στην καισαρική.

Διόνα είπε...

Μαριλένα, συμφωνώ και βλέπω θετικά κάθε δυνατότητα της επιστήμης που προλαμβάνει καταστάσεις. Και η δική μου γέννα άλλωστε δεν ξέρω πώς θα είχε εξελιχθεί διαφορετικά. Απλά μου φαίνεται περίεργο να επικρατεί η άποψη ότι η καισαρική είναι ένας "ευκολότερος" τρόπος να γεννήσει μια γυναίκα, όταν δεν υπάρχει κανένας ιατρικός λόγος που την επιβάλλει. Δεν παύει να είναι μια επέμβαση.

disa είπε...

楓采,荷蘭村,亞士頓,湖水岸,水月雅緻,風緻主題,城市水棧,麗緹,簡愛,沐蘭,悅豪,高登,四季,愛莉園,微風,楓采,紅樓,麗景,七星,歐悅,楓采,桂冠,震點樂,歐悅,微風,沐夏,遊桐花,101,真善美,長青,港賓,甜蜜蜜,百老匯,箱根,碧雲天,采舍,涵碧園,愛情海,楓林,悅萊,花園,喜來登,春風,楓采時尚,麗緹,谷關明,圓緣,夢田,亞曼尼,花鄉,璽朵,允頌,春風,河堤,綠驛,御宿,激點,布拉格,青森,凱撒,柏克,國妃鷹堡,長興,花嫁情境,威尼斯,峇里島,日光花園,四季,春天,伊甸風情

Related Posts with Thumbnails