8.1.09

Τακτικό

Ο μπαμπάς μου ήταν τακτικός. Η μαμά μου είναι πολύ τακτική. Ο σύζυγός μου και πατέρας του παιδιού μου είναι πολύ τακτικός. Οι γονείς του είναι πολύ τακτικοί. Είμαι κι εγώ τακτική. Το σπίτι μας μπορεί να έχει σκόνη αλλά είναι τακτοποιημένο, όλα τα πράγματα έχουν τη θέση τους και αν παραπεταχτούν για κάποιον λόγο, στο τέλος της ημέρας επιστρέφουν.

Το παιδί μας είναι πολύ τακτικό. Παίζει και μετά μαζεύει χωρίς να χρειαστεί υπόδειξη. Τα παιχνίδια του, τα πράγματά του, όλα είναι εκεί που τα βάζει και δεν μετακινούνται για κανέναν λόγο. Κατά προτίμηση σχηματίζουν ορθές γωνίες και απέχουν εξίσου μεταξύ τους.

Ένα βράδυ τον έβαζα για ύπνο. Κάθισα στον καναπέ-κρεβάτι του δωματίου του και τον περίμενα που…ίσιωνε τις παντόφλες του. Τις έβγαλε από τα πόδια του και με τις άκρες των δαχτύλων του προσπαθούσε να τις βάλει δίπλα δίπλα ώστε να είναι κολλημένες, με ίσιες τις μύτες μπροστά και παράλληλες μεταξύ τους και με ένα σπιτάκι στο πάτωμα! Καθώς τον παρακολουθούσα, άρχισα να εκνευρίζομαι αλλά δεν ήθελα να του πω τίποτα. Καθόμουν λοιπόν στον καναπέ και εκνευριζόμουν και σκεφτόμουν πώς μια καλή συνήθεια μπορεί να γίνει υπερβολή ή εμμονή και μήπως να έκανα κάτι και μήπως να το συζητούσαμε με τον μπαμπά του και εν μέσω γονεϊκής αγωνίας συνειδητοποίησα ότι όση ώρα παρατηρούσα, εκνευριζόμουν και προβληματιζόμουν, έστρωνα με την παλάμη μου το ριχτάρι του καναπέ, το οποίο ήταν ήδη στρωμένο και ατσαλάκωτο (διότι πώς αλλιώς θα μπορούσε να είναι) και το οποίο απλώς σχημάτιζε μερικές μικρές πτυχές στο σημείο που καθόμουν! Δείξε μου την υστερία σου να σου πω ποιος θα την κληρονομήσει.

Σε ένα πολύ ωραίο παιδικό πάρτι μέσα στις γιορτές, μείναμε μέχρι το τέλος, αφού είχαν φύγει οι υπόλοιποι γονείς με τα παιδιά τους. Ο υιός που είχε μείνει τελευταίος, μάζεψε όλα τα παιχνίδια από το πάτωμα στο παιδικό δωμάτιο και τα έβαλε μέσα στα κουτιά τους. Έριξε μια ματιά τριγύρω για να βεβαιωθεί ότι το έργο του είχε τελειώσει και ήρθε στο σαλόνι να παίξει με τον μικρότερο οικοδεσπότη. Εκείνη την ημέρα που τον έβλεπα να τακτοποιεί ένιωθα χαρά και καμάρι. Το παιδί μου αγαπάει την τάξη, θα έχει τάξη και αργότερα στη ζωή του, θα γίνει ένας ισορροπημένος και συγκροτημένος άνθρωπος. Εκτός αν γίνει αρχηγός κόμματος και μένει μόνος του για να συγυρίσει με τη λήξη του συνεδρίου…

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ο μεγαλος μου γιος (που ειναι αυτιστικος) εχει μανια να τακτοποιει τα πραγματα του τελευταια.Μου αρεσει να σου πω την αληθεια, ομως εχουμε περασει και φασεις που ψαχναμε να βρουμε παπουτσι και δεν βρισκαμε κανενα.....

συμβουλη: μην εκνευριζεσαι , να το χαιρεσαι αυτο γιατι ειναι πολυ κουραστικο και ψυχοφθορο , μολις εχεις φτιαξει το σπιτι , σε μερικα λεπτα να ξαναγινεται ζουγκλα.

Καλη Χρονια

Μαρια-Μαρια

sstamoul είπε...

Σε παρακαλώ, μήπως μπορείς να στείλεις το γιο σου μια μέρα να παίξει με τον δικό μου; Έχω ελπίδες να είναι έστω και λίγο "κολλητικό" αυτό το "τακτικό" (κι ας μην υπάρχουν καθόλου στοιχεία κληρονομικότητας);
Στη χειρότερη περίπτωση, ακόμα κι αν ο γιος μου δε μάθει τίποτα απ' τον δικό σου, θα έχει την ευκαιρία να μας μαζέψει το παιδικό δωμάτιο που είναι σε τραγική κατάσταση! :-)))))

Διόνα είπε...

Γεια σου, Μαρία.

Η αλήθεια είναι ότι πιάνω τον εαυτό μου να εκνευρίζεται για ένα σωρό πράγματα ενώ δεν θα έπρεπε, οι αδυναμίες της μητρότητας βλέπεις... Αλλά για κάτι που κάνω κι εγώ; Τι να κάνει κι αυτός βλέποντας γύρω του να ισιώνουν κάδρα και να ευθυγραμμίζουν ράχες βιβλίων.
Καλή χρονιά και σε σένα!

Στέλλα, να κανονίσουμε συνάντηση "παίζω και μαζεύω", σεμινάρια κατ΄ οίκον :-)
Επίσης ταξινομούμε, ομαδοποιούμε, όλα τα αυτοκίνητα μαζί, όλα τα ζωάκια μαζί κ.ο.κ.
Το συμμάζεμα ξεκινήσαμε να του δείχνουμε από μικρή ηλικία που δεν μπορούσε φυσικά να το κάνει εκείνος και το κάναμε εμείς, απλά για να συνηθίζει τη διαδικασία. Και να τα αποτελέσματα, τώρα ενοχλούμαι που περιμένω να βρεθεί η ιδανική θέση για τα παντοφλάκια :-)

Μαριλένα είπε...

Γέλασα πολύ εκεί που περιγράφεις εσένα κ το στρώσιμο του ριχταριού :-). Μεγάλη αρετή το συμμάζεμα, δεν το συζητώ, την αγάπη μου!

Διόνα είπε...

Ω ναι, Μαριλένα, ήμουν υπέροχο θέαμα :-)

Related Posts with Thumbnails