22.2.09

Γαλακτικό

Λένε ότι στην εγκυμοσύνη αλλάζουν οι συνήθειες του φαγητού. Λένε ακόμα ότι οι διατροφικές συνήθειες της μητέρας επηρεάζουν εκείνες του μωρού και καθορίζουν τις γεύσεις που θα του αρέσουν ή όχι. Λένε τέλος ότι ισχύει και το αντίστροφο, ότι δηλαδή οι διατροφικές συνήθειες της μητέρας αλλάζουν σύμφωνα με τις ανάγκες του εμβρύου που αναπτύσσεται εντός.

Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου, μία και μοναδική φορά επιθύμησα κάτι ασυνήθιστο για τα δικά μου δεδομένα. Ένα απόγευμα τηλεφώνησα στον μέλλοντα πατέρα και του ζήτησα στην επιστροφή να φέρει γάλα. Με ρώτησε τι είδους γάλα και δεν ήξερα τι να απαντήσω. Γάλα έχω πιει ελάχιστο στη ζωή μου, ίσως μόνο τον πρώτο χρόνο και η μητέρα μου δεν είναι απόλυτα σίγουρη ούτε για αυτό. Κάποιες λίγες φορές που δοκίμασα να πιω από περιέργεια, κατέληξα να ξινίσω τη μούρη μου και να παρατήσω τις προσπάθειες. Με απωθούσε ακόμα και η θέα του.

Από τον δεύτερο μήνα της εγκυμοσύνης και μετά πίνω συνέχεια φρέσκο γάλα. Από τη στιγμή που το δοκίμασα άρχισα να το καταναλώνω με πολλή μεγάλη όρεξη! Σαν να ήθελα να κερδίσω τα χαμένα λίτρα όλων αυτών των ετών. Μπορεί να σταματούσα σε περίπτερο για να αγοράσω μισό λίτρο και να το πιω στον δρόμο. Ήταν δροσιά αλλά και πηγή ενέργειας.

Σήμερα εξακολουθώ να πίνω καθημερινά γάλα αν και με λιγότερη ίσως λαχτάρα. Ο υιός έπινε από βρέφος και πίνει ακόμα ασύλληπτες ποσότητες. Πίνει το πρωί και το βράδυ και αρκετές φορές ενδιάμεσα μαζί με δημητριακά. Ποιος επηρέασε ποιον λοιπόν; Κάτι το θαύμα της ζωής, κάτι η σοφία της φύσης, στην τρυφερή ηλικία των 32 και κάτι ψιλά έκανα κοσμοϊστορικές αλλαγές στις διατροφικές προτιμήσεις μου.

4 σχόλια:

sousou είπε...

Πόσο σχετικές είναι οι ασύλληπτες ποσότητες λοιπόν...
Μέχρι και τις δύο-τρεις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, θυμάμαι να πίνω γάλα, 1 ποτ. το πρωί, 1 ποτ. μετά το μεσημεριανό φαγητό και 1 ποτ. το βράδυ, κ α θ η μ ε ρ ι ν ά! Μάλιστα μέχρι πολύ πρόσφατα, πριν να αποκτήσουν παιδάκια φίλοι και συγγενείς, θεωρούσα ότι τα 3 ποτήρια την ημέρα επιβάλλονται ως ελάχιστη ποσότητα!

Διόνα είπε...

Sousou, πολύ υψηλό ατομικό ρεκόρ κατανάλωσης :)
Για μένα είναι ασύλληπτο το ότι πίνω ένα ή και δύο ποτήρια την ημέρα μετά από δεκαετίες αποχής!

Μαρία είπε...

χα χα! τι μου θύμησες!Ηταν κι εμένα η εγκυμοσύνη μου πολύ κανονική με τίποτε το περίεργο να θυμάμαι. Όσον αφορά όμως τη λαχτάρα για να φάω κάτι περίεργο... Μου ήρθε λοιπόν η όρεξη Νοέμβρη μήνα να φάω καρπούζι!!! Το θυμάμαι και σκάω στα γέλια γιατί είχα ρε παιδί μου τη μυρωδιά στα ρουθούνια μου τόσο έντονη που νόμιζα θα λυσάξω!! Το κοντινότερο σε καρπούζι που μπορούσαμε βέβαια να βρούμε το Νοέμβρη ήταν σορμπέ φράουλα...

Διόνα είπε...

Είναι περίεργο πώς αλλάζουν οι προτιμήσεις ή οι επιθυμίες εντελώς ξαφνικά.

Ωραίο και το σορμπέ φράουλα όμως!

Related Posts with Thumbnails