15.4.09

Χρωματικό

Είμαι άνθρωπος που ακολουθεί και τηρεί τους κανόνες. Διασχίζω τον δρόμο πάντα από τη διάβαση πεζών, ακόμα και αν είναι άδειος, πηγαίνω στη διάβαση και περιμένω τον Γρηγόρη. Κλείνω το κινητό μου πριν καν μπω στην αίθουσα του σινεμά, στη συναυλία της Μαντόνα όλο το στάδιο άστραφτε από τις φωτογραφίες που τραβούσαν οι θεατές και εγώ το μόνο που μπορούσα να σκεφτώ έντρομη ήταν η τεράστια προειδοποίηση στις πύλες ότι απαγορεύεται η φωτογράφηση και ότι οι παραβάτες θα τιμωρηθούν για τρεις γενιές.

Όταν ζωγραφίζουμε με τον γιόκα, από τις αγαπημένες μου ασχολίες μαζί του παρεμπιπτόντως, γεμίζω το κενό μέσα στο περίγραμμα με μεγάλη επιμέλεια προσέχοντας να μην ξεφύγει έξω ο μαρκαδόρος και χρησιμοποιώ ρεαλιστικά χρώματα: κόκκινο για τη στέγη, πράσινο για τα φύλλα, γαλάζιο για τη θάλασσα κ.ο.κ.

Ο δε γιόκας όμως ζωγραφίζει ελεύθερα. Τυπώσαμε και χρωματίσαμε τις προάλλες ζωγραφιές με πάπιες, κουνέλια και αυγά. Εγώ πήρα σαν καλό παιδί το χαρτάκι μου και έκανα όλα τα κουνέλια καφέ ή γκρι και τις πάπιες κίτρινες. Στα αυγά όμως του έδωσα και κατάλαβε, τα έκανα όχι μόνο κόκκινα αλλά και ροζ, μοβ, πορτοκαλί! Βλέποντας τη ζωγραφιά του γιου, θεώρησα σκόπιμο να επέμβω και να φέρω το παιδί στον ίσιο δρόμο, των συμβατικών πληκτικών χρωματικών επιλογών.

Γλυκέ μου, γιατί δεν κάνεις τα παπάκια κίτρινα, δεν υπάρχουν ροζ πάπιες.
Αφού μου αρέσει, με αποστόμωσε και πήρε έναν πράσινο μαρκαδόρο για την επόμενη πάπια.

Ήμουν έτοιμη να συνεχίσω λέγοντας ότι καλύτερα να πάρει σκούρο πράσινο επειδή το ανοικτό δεν ταιριάζει, ότι υπάρχουν πάπιες με πράσινο φτέρωμα αλλά πιο μεγάλες, όχι τα παπάκια της ζωγραφιάς μας αλλά ευτυχώς για μένα και τη σχέση μου με το παιδί μου, κατάφερα με κάποιον μαγικό τρόπο να συγκρατηθώ.

Κοίταξα τη ζωγραφιά μου και τα χρώματά της που θύμιζαν ντοκιμαντέρ. Είχα χρωματίσει όλα τα σχέδια, ακόμα και να ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό, είχα γεμίσει όλα τα περιγράμματα. Και τότε έκανα την υπέρβαση. Στον ουρανό πάνω από τα κουνέλια και το λοιπό πασχαλινό βασίλειο, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχο έτοιμο περίγραμμα(!), ζωγράφισα ένα τεράστιο ροζ σύννεφο με μια μακριά προβοσκίδα ελέφαντα! Οι κριτικές που έλαβα ήταν διθυραμβικές, ο μικρός ξετρελάθηκε, βάλαμε μάτια στο σύννεφο και ζωγραφίσαμε δυο αυτιά.

Κολλήσαμε τις ζωγραφιές στη κουζίνα, πάνω σε μεταλλικές ράβδους στον τοίχο με μαγνήτες και ο μικρός ήταν ενθουσιασμένος. Το απόγευμα υποδέχτηκε τον μπαμπά του με τη δήλωση, η μαμά έκανε σύννεφο ελέφαντα! Υποθέτω ότι θα ήθελε να συμπληρώσει και σταμάτησε να με πρήζει!

Ένα μεγάλο βήμα για τη μαμάκα, η δε ανθρωπότητα δεν πήρε χαμπάρι.

16 σχόλια:

sstamoul είπε...

Μπράβο μαμάκα! Σου εύχομαι και εις άλλα με υγεία (τι θα έλεγες για ένα σπίτι με φτερά; με μωβ φτερά;)!
Να περάσετε καλά αυτές τις μέρες! Τις καλύτερες ευχές μου!

Μαριλένα είπε...

Τέλειο κείμενο, τέλεια η υπέρβαση!

Διόνα είπε...

Ευχαριστώ Στέλλα! Θα προσπαθήσω τώρα που πήρα φόρα :))
Καλό Πάσχα και σε εσάς όλους.

Καλημέρα, Μαριλένα. Η υπέρβαση ήταν όχι τόσο στο σουρεαλιστικό σχέδιο αλλά στο γεγονός ότι δεν υπήρχε έτοιμο περίγραμμα. Αυτό που λειτουργώ μέσα σε περιγράμματα-πλαίσια θα γινόταν μια ωραιότατη διατριβή ψυχολόγου:))
Να περάσετε καλά!

elie είπε...

Πραγματική υπέρβαση! Τα παιδιά μας δείχνουν το δρόμο.

Να περάσετε όμορφα, Καλό Πάσχα

Διόνα είπε...

Elie, ποιος ξέρει, ίσως να αλλάζουμε κι εμείς λίγο μαζί τους.

Καλό Πάσχα!

VaD είπε...

Πάντα ζωγραφιες η ζωή σας!

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ,

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Διόνα είπε...

VaD, ευχαριστούμε!

Ελπίζω να περάσατε κι εσείς καλά τις μέρες του Πάσχα. Χριστός Ανέστη!

Aspa είπε...

Γεια σου Διόνα! Χρόνια πολλά!
Η τελευταία μου ανάρτηση απαντά στο ερώτημα που μου είχες κάνει παλαιότερα για τις ζωγραφιές και την οργάνωσή τους...
Καλό βράδυ!

Σοφία είπε...

Εύγε Διόνα! Σε λίγο θα μπορείς να ζωγραφίζεις κι εσύ τις πάπιες πράσινες (ανοιχτές) χαχα! Βέβαια μέχρι να το καταφέρεις υποψιάζομαι ότι θα έχει αρχίσει να αλλάζει ο γιος σου και θα τα χρωματίζει όλα συμβατικά...

Διόνα είπε...

Άσπα, Χρόνια Πολλά και σε σένα!
Μόλις επέστρεψα από την ανάρτησή σου στην οποία άφησα και το σχετικό σχόλιο.

Ευχαριστώ για τις ωραίες και έξυπνες ιδέες. Σκέφτομαι και εγώ να ξεκινήσω το σκανάρισμα για λόγους αρχειοθέτησης, θα σε κρατώ ενήμερη για την πορεία της ψηφιοποίησης :)

Διόνα είπε...

Λες, Σοφία; Να γίνονται τόσο μεγάλες προσπάθειες και τελικά να μην συναντηθούμε :D

Кроткая είπε...

είναι μαγικό να συνειδητοποιείς πόσο σε έχουν κάνει να "αυτο-καλόυπώνεις" την σκέψη σου -μέσα από την απλή δήλωση του παιδιού "μα, εμένα μου αρέσει"!

καλώς σε βρήκα!

Άννα είπε...

Καλημερα και Χρονια Πολλά!!!
Πολυ μου αρεσε η αναρτηση σου.
Εγω παιδια δεν εχω αλλά εχω μαθητουδια και τα 6 χρονια που δουλευω εχω δει οτι θες...Κατα περιεργο τροπο τιποτα δε με ξενισε ακομα και οταν ειδα τον ουρανο ροζ με ματια και γυαλια!!!
Τα μικρα εχουν ενα απιστευτο τροπο να απεικονιζουν την πραγματικοτητα σε ενα χαρτι.
Ενα παιδακι σε ζωγραφιά με θέμα "Το χρωμα της αγαπης" γεμισε μια σελιδα μονο με μαυρο χρωμα , δεν εβλεπες τιποτα αλλο.Ενα μαυρο χρωμα και στη μεση ενα μικροσκοπικο σπιτακι που ισα που φαινοταν.
Καλα πρωτη μερα γραφω εδω και σου γραφω οτι μου ηρθε...
Θα ξαναρθω ομως

Διόνα είπε...

Кроткая, καλώς ήρθες!
Είναι μαγικό πράγματι και τρομακτικό μαζί! Και τι να απαντήσεις στη δήλωση, εμένα μου αρέσει! Δεν υπάρχει επιχείρημα.

Γεια σου, Άννα και χρόνια πολλά!
Η αλήθεια είναι ότι μαθαίνεις πολλά με την επαφή με παιδιά, ακούγεται ολίγον κλισέ αυτό αλλά είναι αλήθεια. Σου θυμίζουν ότι υπάρχει και άλλη προσέγγιση από την προφανή.

Χαίρομαι που πέρασες και άφησες το σχόλιό σου και σε περιμένουμε ξανά με όμορφες ιστορίες από τους μαθητές σου.

mamma είπε...

Το έχω ζήσει και σε καταλαβαίνω.

Υπάρχει ένα παιχνίδι για μωρά που έχει πέντε κουλούρες διαφορετικού μεγέθους. Αν τις βάλεις με σειρά "η μεγαλύτερη κάτω κάτω, μετά η αμέσως μικρότερη και ούτω καθ' εξής και τελευταία την πιό μικρή" φτιάχνεις ένα κώλουρο κώνο. Πέρασαν μήνες για να τις βάλω ανάκατα... κι αυτό όχι με δική μου πρωτοβουλία αλλά ύστερα από παρότρυνση φίλης.

Διόνα είπε...

Αχ mamma, ας μην το πιάσουμε και αυτό το πονεμένο ζήτημα... Αν σου πω ότι διάβαζα το σχόλιο, έφερνα την εικόνα με τις ανακατεμένες κουλούρες και ήθελα να τις βάλω σωστά... :D Δεν θα είναι ψέμα!

Related Posts with Thumbnails