12.7.09

Αδέξιο

Θυμάμαι μια φορά πριν αρκετά χρόνια, πήρα τηλέφωνο μια φίλη μου και το σήκωσε ο πεντάχρονος ανιψιός της που είχε πάει επίσκεψη. Το κατάλαβα ότι ήταν εκείνος και κατέβαλα μεγάλες προσπάθειες να φερθώ σαν φυσιολογικός άνθρωπος που απευθύνεται σε μικρό παιδί (του κάκου όπως θα δείξει η ιστορία μας).

Γεια σου, είμαι η Διόνα, φίλη της Τ., μήπως είναι εκεί σε παρακαλώ;

Παύση.

Το ξαναλέω προσπαθώντας να κάνω γλυκιά και παιδική την ήδη παιδιάστικη φωνή μου. (Υπάρχει λόγος που γράφω τις αναρτήσεις και δεν δημοσιεύω podcast.)

Κι άλλη παύση, το άγχος μου μεγαλώνει, τι να κάνω και πώς να επικοινωνήσω, σκέφτομαι λοιπόν να προχωρήσω ως εξής:

Παρακαλώ, εκεί δεν είναι το 8232...;

Τουλάχιστον υπήρξε αντίδραση, άκουσα το ακουστικό να πέφτει κάτω και μια αγορίστικη φωνή να απομακρύνεται, γιαγιάααααααα!

Δεν μπορώ να περιγράψω το άγχος μου και την αδεξιότητά μου. Με τον δικό μου γιο θεωρώ ότι καταφέρνω να επικοινωνήσω προσαρμόζοντας τις κουβέντες και την προσέγγιση στην ηλικία του και στην περίσταση. Και φυσικά έχω μάθει μετά από καθημερινή εξάσκηση να αντιδρώ σχεδόν όπως πρέπει. Μία από τις εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα είναι το περιστατικό με την ποικιλίλη.

Ο δε πατέρας του γιόκα, άνθρωπος πιο χαλαρός και στο ύψος των περιστάσεων, έχει εντελώς άλλη τακτική την οποία θαυμάζω αλλά αδυνατώ να ξεσηκώσω. Τον άκουσα τις προάλλες που τηλεφωνούσε στην ξαδέρφη του και σήκωσε το τηλέφωνο η μικρότερη κόρη της:

Ναι, ποιος είναι; Εδώ Ταρζάν-Γ., πηδάω από δέντρο σε δέντρο και πιάνω καρύδες. Η Α. είσαι; Είσαι κι εσύ πάνω σε κλαρί;

Από την άλλη άκρη ακούγονται χάχανα και ψιλοδισταγμοί, όχι δεν είσαι ο Ταρζάν και τέτοια, ο πάγος σπάει, γίνεται ένας μικρός διάλογος, η πιτσιρίκα ούτε το ακουστικό πετάει ούτε αναρωτιέται γιατί κάποιος ενήλικας απαριθμεί με σοβαρότητα νούμερα σαν να έχει καλέσει υπηρεσία του δημοσίου.

Τι θα κάνω...

5 σχόλια:

Σοφία είπε...

Σωστός ο Ταρζάν-Γ. Θα το δοκιμάσω με τον βαφτισημιό μου που ποτέ δεν μου μιλάει στο τηλέφωνο. Για να δούμε, θα σπάσει ο πάγος;

Διόνα είπε...

Σοφία, καλή επιτυχία και περιμένω να μου πεις το αποτέλεσμα. Θα ξεκινήσω κι εγώ εντατικές προσπάθειες μήπως κάποια στιγμή μου βγει πιο φυσικά.

sikofagos είπε...

Xαχαχαχαχα!

μου θύμισες ένα δικό μου τηλεφώνημα στον τότε τετράχρονο ανεψιό μου, ο οποίος να σημειωθεί ούτε με είχε ξανακούσει μεχρι τότε στο τηλ. αλλά ούτε και με έβλεπε τακτικά για να συγκρατήσει φωνές.

αυτός: ναιαιαιαι...
εγώ: γειά σου Φάνη μου, τι κάνεις;
αυτός: καλά. [εδω η φωνή δεν ειναι πια συρτή...]
εγώ: καταλαβες ποιός είμαι;
αυτός: ναι. [ίδια σκληρά κοφτός]
εγώ: μπράβο, Φάνη μου. Και ποιος είμαι; [η χροιά της φωνής περιττεύει να πω πως ήταν γλυκανάλατη]
αυτός: μα... εσύ ο ίδιος!

......
έκτοτε σταμάτησα να βλέπω αδελφούς Μαρξ. Τηλεφωνώ στον ανηψιό μου.

[τι κρίμα που ο σουρεαλισμός(;)του -όπως όλων των παιδιών- θα σιγάσει σε λίγα χρόνια, μέχρι να ξαναεμφανιστεί -αν, ποτέ- ποιος ξέρει υστερα από πόσα χρόνια...]

Διόνα είπε...

Συκοφάγε, ωραία ιστορία :)

Οι απαντήσεις και οι αντιδράσεις των παιδιών είναι αληθινές και ειλικρινείς. Εμείς ακόμα και όταν απευθυνόμαστε σε παιδιά γνωρίζοντας ότι έχουν εντελώς άλλη οπτική του κόσμου και της επικοινωνίας, θέλουμε πάντα να χρησιμοποιούμε τους τύπους, μετά από τόσα χρόνια ίσως είναι δύσκολο να τους διώξουμε από πάνω μας. Λίγος σουρεαλισμός και η αναγνώρισή του θα έκανε σε όλους μας καλό, σε ό,τι με αφορά είναι ευπρόσδεκτός!

Καλό καλοκαίρι :-)

disa είπε...

慈德宮,龍南漆藝博物館,竹山竹管厝,陳列教育館,中興新村,東埔溫泉,清安豆腐街,金龍窯,火炎山,橫龍山古道,中港慈裕宮,大湖農村,挑柴古道,龍騰斷橋,森林遊樂區,卓蘭果園,外埔漁港,龍鳳漁港,清德禪寺,欣隆休閒農場,馬術農場,童玩村
泰安溫泉區,南庄老街
溫泉遊樂區,綠葉方舟,明德水庫,仙山,鳳陽谷,三角湖,木雕街,通霄蘆沐村風,香格里拉樂園,馬拉邦山,薑麻園,海濱休閒園區,鳴鳳山古道,火車窿,勝興火車站,挑鹽古道,獅頭山,藺草文化館,永和山水庫,大克山,通霄秋茂園,大衛營,清泉農場,雪霸國家公園,蜜蜂休閒館,挑炭古道,三通嶺,建民農場,自然保留區,永和山農場,八通關古道,明新書院,石觀音吊橋,戰車公園,軍史公園,桂花森林松柏嶺,梅峰農場,棋盤石,巧手工作坊
桃米生態村,溪頭,杉林溪森林遊樂區,李勇廟,竹山保安宮,沐陶窯
玉山國家公園

Related Posts with Thumbnails