18.11.09

Αναγνωστικό ΙΙ

Κάθε φορά που πηγαίνω στο παιδικό τμήμα των βιβλιοπωλείων εντυπωσιάζομαι με την ποικιλία και την υψηλή ποιότητα των εκδόσεων, ελληνικών και μεταφρασμένων βιβλίων. Τα μεγάλα βιβλιοπωλεία στο κέντρο της Αθήνας διαθέτουν όλα ξεχωριστό τμήμα για το παιδικό βιβλίο, σε χώρους στους οποίους γίνονται τακτικά παρουσιάσεις, μικρές παραστάσεις, διαδραστικά παιχνίδια ή προβολές και στους οποίους τα παιδιά και οι γονείς τους μπορούν να διαβάσουν τα βιβλία, να τα ξεφυλλίσουν, να τα περιεργαστούν και να γνωρίσουν τις νέες κυκλοφορίες. Εκτός από τις εκδόσεις, καλή εντύπωση μου κάνει και το γεγονός ότι το προσωπικό είναι γενικά ενημερωμένο όχι μόνο για τους τίτλους αλλά και για λεπτομέρειες του περιεχομένου και είναι σε θέση να κατευθύνει τον αγοραστή ανάλογα με την ηλικία του αναγνώστη ή τη θεματολογία που ενδέχεται να τον ενδιαφέρει.

Τελευταία για να είμαι ειλικρινής, ενώ επισκέπτομαι τα βιβλιοπωλεία, καταλήγω να παραγγέλνω ηλεκτρονικά τα βιβλία που θέλω, παιδικά και ενηλίκων, χωρίς όμως να έχω καταργήσει και την αγορά επί τόπου. Η πιο πρόσφατη σοδειά για τον γιόκα είναι η εξής:

Η πρώτη μου μαγειρική, James Mitchell, μετάφραση Δομινίκη Σάνδη, εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ 2009. Απλές συνταγές και ιδέες για πιάτα που αρέσουν στα παιδιά, εύκολες στην εκτέλεση για να μπορούν να συμμετέχουν τα ίδια, αυτός άλλωστε είναι και ο σκοπός του βιβλίου, αλλά και να μην πελαγώνουν και οι μαμάδες (με αυτό το βιβλίο συνειδητοποίησα επιτέλους ότι το γλάσο στα γλυκά δεν απαιτεί γνώσεις αστροφυσικής).

Από μένα... για τη μαμά μου!, Αλεξία Μπαρδάκη, Βασιλική Νίκα, εικονογράφηση Λίλα Καλογερή, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ 2006. Ένα βιβλίο δραστηριοτήτων για μαμάδες και παιδιά, που τα μεγαλύτερα θα μπορέσουν να συμπληρώσουν μόνα τους για τη μαμά τους. Εμείς το κάναμε παρέα, εγώ στην εκφώνηση και ο γιόκας στην εκτέλεση. Έβαλε σε κύκλο τη δραστηριότητα που πιστεύει ότι μου αρέσει, τη δραστηριότητα που αρέσει σε εκείνον να κάνουμε μαζί, τα αντικείμενα που βάζω στην τσάντα μου, τις αγαπημένες μου διακοπές, με ζωγράφισε και έκανε κολάζ με φωτογραφίες μας. Προορίζεται για δώρο στις μαμάδες, εγώ το πήρα από μόνη μου!

Ο Δράκος και οι Μπότες του Άγιου Βασίλη, Νατάσα Ελενίτσα, εικονογράφηση Ναταλία Καπατσούλια, εκδόσεις ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ 2008. Μια ωραία χριστουγεννιάτικη ιστορία για έναν δράκο που του αρέσει να τρώει παπούτσια και τι γίνεται όταν ξαφνικά λιμπίζεται τις μπότες του Άγιου Βασίλη.

Τα μικρόβια δεν είναι για να τα μοιραζόμαστε, Ελίζαμπεθ Βέρντικ, εικονογράφηση Μαριέκα Χέινλεν, μετάφραση Δανάη Δάσκα, εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 2007, από μια προηγούμενη έξοδο σε βιβλιοπωλείο, είναι ένας πολύ ωραίος εικονογραφημένος οδηγός για να μιλήσουμε στα παιδιά για την υγιεινή και τη φροντίδα της καλής μας υγείας στο φαγητό, στο παιχνίδι, τις επαφές με τους φίλους στο σχολείο, ιδιαίτερα επίκαιρο πλέον με την καινούρια και την παραδοσιακή γρίπη. Ωραία παρουσίαση και εικονογράφηση που δεν φοβίζει ούτε τρομοκρατεί αλλά μας δείχνει τις κρυψώνες των μικροβίων και τους τρόπους να συμβιώνουμε και να τα αντιμετωπίζουμε.

Οι εικόνες είναι από τους διαδικτυακούς τόπους των εκδοτικών οίκων.

8 σχόλια:

Σοφία είπε...

Ευχαριστούμε για τις προτάσεις, ειδικά ο τσελεμεντές φαίνεται πολύ πρωτότυπος!

Διόνα είπε...

Σοφία, είναι και ωραία η έκδοση, με σπιράλ για διευκόλυνση των... μαγείρων στην κουζίνα και με μεγάλες λαχταριστές φωτογραφίες.

popelix είπε...

Πολύ όμορφες προτάσεις, να 'σαι καλά! Ειδικά το τελευταίο, θα έχει γίνει best-seller με τη γρίπη :-p

Διόνα είπε...

Popelix, ναι υποθέτω κι εγώ ότι θα έχει σουξέ :-)

mamma είπε...

Θα τα τιμήσουμε, ειδικά το πρώτο:)

Διόνα είπε...

Mamma, εγώ για το πρώτο πήρα ήδη εντολή να παραγγείλω φόρμα μπισκότων σε σχήμα ανθρωπάκι και την περιμένουμε ταχυδρομικώς! Το τέκνο περιμένει πώς και πώς.

αριάδνη είπε...

Mε γειά τα βιβλία σας, πρέπει να είναι φανταστικά, ειδικά το πρώτο.... :)
Γενικά πάντως τα παιδικά βιβλία είναι απίθανα!!
Δες κι αυτό να το έχεις υπ'οψιν σου, εμείς το έχουμε αλλά είναι ακόμα πολυ μικρός, του το φυλάω για αργότερα.
http://www.biblio-paidiko.info/

Διόνα είπε...

Αριάδνη, βλέπω η παιδική μαγειρική έχει μεγάλη απήχηση!

Το σάιτ δεν το γνώριζα, το επισκέφτηκα και μου άρεσε πολύ, θα επανέλθω για να το δω με μεγαλύτερη προσοχή.

Related Posts with Thumbnails