8.6.10

Σουηδικό



Η Μαμά στο δρόμο ανέβασε πριν λίγο καιρό μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση με σύνδεσμο για ένα βίντεο για την προσχολική αγωγή στη Σουηδία, από το Teachers TV.

Το ζήτημα της παιδείας είναι τεράστιο και ανεξάντλητο και δεν επιχειρώ καν να το πιάσω με αυτό το ποστ. Επισημαίνω μερικά σημεία που μου έκαναν εντύπωση στο βίντεο και είναι τα εξής:

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν χωρίζονται σε ηλικιακά γκρουπ αλλά βρίσκονται σε κοινές ομάδες.

Υπάρχει εμπιστοσύνη στους νηπιαγωγούς από όλες τις πλευρές. Και από το κράτος που δεν διεξάγει επιθεωρήσεις και από τους γονείς ότι κάνουν τη δουλειά τους.

Υπάρχει επαρκής κρατική χρηματοδότηση.

Υπάρχει εμπιστοσύνη στο σύστημα, όπως και στο λειτούργημα του δασκάλου.

Το σχολείο με τη δομή που το φανταζόμαστε, η εισαγωγή δηλαδή σε δομημένο πρόγραμμα εκμάθησης γραφής και ανάγνωσης, ξεκινάει στα 7 χρόνια, μέχρι τότε η μάθηση είναι βιωματική.

Το ρεπορτάζ για την προσχολική αγωγή στη Σουηδία διαρκεί κάτι λιγότερο από μισή ώρα και αφορά εν μέρει και τη σύγκριση με το σύστημα που ακολουθείται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έχει πολύ ενδιαφέρον αν έχετε τον χρόνο να το παρακολουθήσετε, δυστυχώς δεν επιτρέπεται η ενσωμάτωση και θα πρέπει να επιλέξετε τον σύνδεσμο: Sweden - Early Years.

4 σχόλια:

sousou είπε...

Χθες, μου έλεγε φίλη με γιο στην 3η Λυκείου ότι το κόστος της δωρεάν παιδείας για το παιδί της φέτος ήταν:
α. σε χρήμα - 600 ευρώ/μήνα σε φροντιστήριο (γονείς συμμαθητή του νέου πλήρωναν 2.500 ευρώ/μήνα σε ιδιαίτερα),
β. σε χρόνο - 6-7 ώρες/ημέρα μάθημα στο φροντιστήριο, ενίοτε και ΣΚ, που σημαίνει καθόλου ελεύθερος χρόνος, αν υπολογίσει κανείς και το χρόνο του σχολείου,
γ. σε άγχος - αγωνία για γονείς και παιδί για το αποτέλεσμα, γιατί παρά την σκληρή και συνεπή του προσπάθεια δεν ξέρει αν θα περάσει στην πόλη και τη σχολή που θέλει, αλλά και για το μέλλον του μετά τις σπουδές σε όποια σχολή.
Θυμήθηκα με τρόμο τη δική μου τελευταία χρονιά στο Λύκειο πριν πολλά-πολλά χρόνια και διαπιστώνω ότι μετά από τόσες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, καταλήψεις, απεργίες, όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν… όπως λέει και το άσμα...

Διόνα είπε...

Καλημέρα, Sousou. Υποθέτω ότι για πολλούς τα έξοδα δεν σταματούν εκεί αν σκεφτείς ότι κατά πάσα πιθανότητα ένα παιδί θα περάσει 3-4 χρόνια σε άλλη πόλη με έξοδα και εκεί, τα έξοδα συνεχίζονται και μετά το σχολείο.

Στο θέμα των φροντιστηρίων τώρα, μιλάω έξω από τον χορό καθώς το τέκνο απέχει ακόμα. Αλλά από την εποχή που ήμουν ακόμα εγώ στο σχολείο (φαντάσου πόσο πίσω στον χρόνο πάμε!) μέχρι και τώρα, αισθάνομαι ότι τα φροντιστήρια θεωρούνται το παν και δεν συμφωνώ. Νομίζω ότι τα παιδιά παρακολουθούν πολλά φροντιστήρια και από πολύ νωρίς και δεν ξέρω αν τελικά πραγματικά βοηθούν όλες αυτές οι ατέλειωτες ώρες και τα χρόνια στην επιτυχία εισαγωγής και ακόμα πιο σημαντικό, στην ηρεμία του παιδιού...

μαμά στο δρόμο είπε...

Ευχαριστώ για την παραπομπή. Δυστυχώς για θέμα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι χειρότερο από γόρδιο δεσμό: τόσο μπλεγμένο που ούτε λύνεται ούτε κόβεται. Δυστυχώς μ' αυτό το μπλεγμένο κουβάρι θα πρέπει να παλέψουν τα παιδιά μας...

Διόνα είπε...

Μαμά στο δρόμο, πολλές φορές σκέφτομαι γιατί δεν αντιγράφουμε απλά ένα επιτυχημένο σύστημα που εφαρμόζεται αλλού. Αλλά όπως λέει και το βίντεο, οι πολιτισμικές ιδιαιτερότητες δεν επιτρέπουν ποτέ την απόλυτη αντιγραφή... πρέπει να βρούμε δική μας λύση.

Related Posts with Thumbnails