8.11.10

Διάφορα σκόρπια

Πρώτα από όλα, ο Κοκάλας σε στιγμές χαλάρωσης. Μετά από το ποστ που τον έκανε διάσημο, ακολουθεί ξεχωριστή φωτογραφία η οποία αφιερώνεται στη Sousou που τον ζήτησε με σχόλιό της!

Την Πέμπτη που μας πέρασε κατέβηκα στο κέντρο για μια δουλειά και, σε μια στιγμή αδυναμίας, μπήκα σε ένα βιβλιοπωλείο να χαζέψω στο παιδικό τμήμα. Μέγα σφάλμα αφού είναι ένας χώρος όπου πάντα ξεχνάω το μέτρο και τα θέλω όλα! Χωρίς λοιπόν να το έχω σκοπό, λύγισα μπροστά σε ένα υπέροχο βιβλίο το οποίο και αγόρασα. Πρόκειται για μια υπέροχη έκδοση του πολύ γνωστού βιβλίου Πίπη Φακιδομύτη της Άστριντ Λίντγκρεν σε εικονογράφηση της Λόρεν Τσάιλντ από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

Η Πίπη μου άρεσε πολύ όταν ήμουν μικρή και μεγαλώνοντας αποτέλεσε την αφορμή για το θέμα της εργασίας που έπρεπε να κάνω για να ολοκληρώσω το μεταπτυχιακό μου. Ο πρωτότυπος σουηδικός τίτλος είναι η Πίπη με τις Μακριές Κάλτσες, οι οποίες είναι και ένα από τα έντονα χαρακτηριστικά της παράξενης και πολύ χειροδύναμης ηρωίδας. Αυτή η διαφορά στην απόδοση του ονόματος και του τίτλου ενός τόσο γνωστού βιβλίου μου έδωσε την ιδέα για μια εργασία με θέμα τη μετάφραση παιδικής λογοτεχνίας και τις επιλογές που κάνει ο μεταφραστής με κριτήρια τη γλώσσα αλλά και την εικονογράφηση που στα παιδικά κείμενα έχει σχεδόν ισοδύναμο ρόλο με τον γραπτό λόγο. Τέλος πάντων, εκπόνησα αυτό το μνημείο ακαδημαϊκής εργασίας, πέρασα το μεταπτυχιακό μου και από τότε η Πίπη έχει για μένα ξεχωριστή σημασία με τις κάλτσες και τη μύτη της. Οι διάφορες περιπέτειες της Πίπης έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 70 γλώσσες και εδώ μπορείτε να δείτε πώς. Στα φινλανδικά, για παράδειγμα, είναι η Πίπη με τα μεγάλα παπούτσια, ενώ στην ισπανική έκδοση που κυκλοφορεί στην Ουρουγουάη είναι η Πίπη με τα μακριά πόδια. Στα ισπανικά της Ισπανίας εξακολουθεί να έχει μακριές κάλτσες! Αυτές οι τελευταίες πληροφορίες βρέθηκαν σε ένα φόρουμ, τα στοιχεία που υπάρχουν στο διαδίκτυο δεν σταματούν ποτέ να με εκπλήσσουν!

Το άλλο που με τράβηξε στη συγκεκριμένη έκδοση ήταν ότι την εικονογράφηση έχει κάνει η Λόρεν Τσάιλντ, μια αγγλίδα συγγραφέας και εικονογράφος την οποία έμαθα όταν έφεραν στον γιόκα ένα CD με επεισόδια της σειράς Τσάρλι και Λόλα τα οποία λάτρεψε και εγώ επίσης! Τα σκίτσα της είναι καταπληκτικά με υπέροχα χρώματα, ζωντανή έκφραση και μια τεχνική σαν κολάζ, που συνδυάζει χρώματα, υφάσματα, φωτογραφίες... Φοβάμαι πώς δεν μπορώ να τα περιγράψω με την καλλιτεχνική αξία που τους αρμόζει λόγω σχετικής άγνοιας περί εικονογράφησης, πάντως είναι πανέμορφα.

Ξεκινήσαμε λοιπόν να διαβάζουμε το βιβλίο την Παρασκευή που ο νέος ήταν σπίτι λόγω εκλογών. Όταν τελειώσαμε την ιστορία στην οποία η Πίπη πλάθει μπισκότα στο πάτωμα του σπιτιού της, μου πρότεινε να φτιάξουμε και εμείς, το οποίο και πράξαμε με μεγάλο ζήλο. Η αλήθεια είναι ότι οι ιστορίες της Πίπης είναι για μεγαλύτερα παιδιά, το ίδιο και τα θέματα που πραγματεύεται, όπως το γεγονός ότι πρόκειται για ένα μικρό παιδί χωρίς γονείς. Έχουμε διαβάσει δύο μόνο ιστορίες, θα δείξει με ποιον ρυθμό θα θελήσει να συνεχίσουμε.

Την Κυριακή ο γιόκας μας συνόδευσε στο εκλογικό τμήμα και ψήφισε 4 φορές, από δύο με τον καθένα μας. Τη δεύτερη φορά που μπήκε μαζί μου πίσω από το παραβάν απεφάνθη ότι τελικά είναι κουραστικό, δεν τον αδικώ, ανυπομονούσα και εγώ να βρεθώ στο οικογενειακό γεύμα στο οποίο μας περίμεναν. Μιλήσαμε και για τις εκλογές, ποιος είναι ο δήμαρχος και τι κάνει σε μια πόλη και συζητήσαμε. Ξέρει ότι θα επαναλάβουμε τα ίδια και την επόμενη Κυριακή, το γεύμα έχει ήδη οριστεί στο σπίτι της άλλης γιαγιάς του, απλά δεν περιμένει να ψηφίσει με τον ίδιο ενθουσιασμό! Του έφτασε μία φορά επί τέσσερα!

12 σχόλια:

peekaboo είπε...

oraia, anypomono na ftasoume kai emeis stin ilikia ayti na ta diavazoume

diona anysixo dioti ta post sou den exoun pleon monolektiko xaraktira. telos epoxis?

Διόνα είπε...

Αχ Peekaboo, έτσι είναι, έμπνευση τέλος μετά το καλοκαίρι, είχε αρχίσει να μου δημιουργεί άγχος να σου πω, δεν μου έβγαιναν με τίποτα.

Η ομάδα του δημιουργικού δεν κατάφερε να βρει άλλο στυλ,οπότε τώρα οι τίτλοι είναι ελεύθεροι :-)

Δεχόμαστε προτάσεις όμως!

sousou είπε...

Eυχαριστώ για την αφιέρωση, Διόνα! έχουμε τα ίδια γούστα στον καφέ με τον Κοκάλα :-P
Όσο για την Πίπη και δική μου πολυαγαπημένη σε σημείο ανησυχητικής ταύτισης. Ως παιδί με φακίδες μάλιστα ήμουν σίγουρη ότι η δύναμη της προερχόταν από τις φακίδες της κι έτσι κάποια στιγμή πίστεψα ότι θα μπορούσα κι εγώ να περπατήσω στους τοίχους όπως εκείνη... και το προσπάθησα... αλλά...
...μετά ωρίμασα... (πάντως έχω ακόμη φακίδες, χε χε) :-P

Aspa είπε...

H Πίπη ήταν ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία όταν ήμουν Δημοτικό. Είχα και τους τρεις τόμους οι οποίοι διασώζονται και τους διαβάζουμε τώρα και με τις μικρές!
Μου άρεσε τόσο πολύ που θυμάμαι ότι στη δευτέρα δημοτικού που είχα βγει πρόεδρος της τάξης, δεν άφηνα τα παιδιά να βγουν διάλειμμα, ανέβαινα στην έδρα και τους διάβαζα Πίπη! (Τι nerd Θεέ μου!)
Τη συγκεκριμένη έκδοση δεν την είχα εντοπίσει αλλά εννοείται ότι θα την πάρω τώρα που μας τη σύστησες!
Thanks!!!

skiouromanoula είπε...

Κι εγώ ταυτιζόμουν με την Πίπη, ως φακιδιάρα.... Θέλω να μεγαλώσει να του διαβάζω πιο πολλά. Θέλω, θέλω, θέλω....

popelix είπε...

Εγώ μια πάνινη Πίπη είχα για κούκλα, την ίδια ομολογώ πως δεν την είχα γνωρίσει! Απίθανος ο σκελετός με τον καφέ :-D

Διόνα είπε...

Sousou, μέτριο χωρίς γάλα κι εσύ;; Αχ αυτή η ωριμότητα, χάνουμε τα καλύτερα. Κι εμείς προχτες τα μπισκότα τα πλάσαμε σε δίσκο και όχι στο πάτωμα... Ίσως και αυτό να είναι το σωστό αλλά δεν θα μάθουμε ποτέ.

Άσπα, απίστευτη ιστορία αυτή με τους συμμαθητές σου. Τους άρεσε τουλάχιστον η Πίπη; Η έκδοση αξίζει, ωραία μετάφραση, ωραία εικονογράφηση, αν βρεις δε και τη σειρά Τσάρλι και Λόλα νομίζω ότι θα αρέσει επίσης στις κόρες σου.

Σκιουρομανούλα, μπορείς να ξεκινήσεις από τώρα, εγώ του διάβαζα από μηνών παιδικά παραμύθια. Βέβαια λόγω ηλικίας ήταν ξύπνιος περί τα δέκα λεπτά κάθε φορά και τότε σταματούσα να διαβάζω φωναχτά και συνέχιζα από μέσα μου. Είμαι σίγουρη ότι σε μεγάλο βαθμό αγοράζω παιδικά βιβλία για μένα τελικά!

Popelix, θα δώσω τα συγχαρητήρια στον πατέρα και τον γιο που συνέλαβαν το κόνσεπτ και εκτέλεσαν το στάιλινγκ :))

Mamma el είπε...

Ποιος δεν ξέρει την Πίπη;
Η μεγάλη μου κόρη την έχει ακουστά, έχει διαβάσει και κάποιες ιστορίες που τυχαία έπεσαν στα χέρια μας. Καιρός να τη γνωρίσουν καλύτερα και οι δυο τους.
Διόνα το κινούμενο σχέδιο 'Τσάρλι και Λόλα' που αναφέρεις είναι ένα από τα αγαπημένα μας.

Διόνα είπε...

Mamma el, μα δεν είναι καταπληκτικό; Μπορώ να το βλέπω με τις ώρες, υπέροχη αισθητική!

Elinor είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Mamma El είπε...

Όπως και η Φράνι που αναφέρεις σε άλλη σου ανάρτηση!

Διόνα είπε...

Συμφωνώ για τη Φράνη, είναι στην ίδια κατηγορία όμορφων κινουμένων σχεδίων!

Related Posts with Thumbnails