29.11.10

Μάθτερ Θεφ


Με τον νεαρό μας παρακολουθούμε Μάστερ Σεφ όταν οι ώρες το επιτρέπουν. Επίσης από παλιά του άρεσε να παίζει «μαγειρική» ή «πικ νικ» και τελευταία «εστιατόριο». Έχει διάφορα πιάτα, ποτήρια, κουτάλια παιδικά και μερικές φορές παίρνει τις πλαστικές κουτάλες της κουζίνας. Κυρίως, όμως, παίζει εντελώς με τη φαντασία του, έχοντας μπροστά του μια πολυθρόνα για φανταστική κουζίνα με αόρατα σκεύη και αόρατα υλικά και πλάθει λεκτικά την ιστορία και δίνει τις εντολές: εγώ ετοιμάζω τη σούπα, έξω ήρθαν πελάτες, πρέπει να πάρεις παραγγελία.

Το πρώτο φαγητό που έφτιαξα ποτέ, τα αυγά μάτια εξαιρούνται, ήταν το παστίτσιο και πρέπει να είχα μόλις τελειώσει το λύκειο. Πήρα τη συνταγή και την ακολούθησα ευλαβικά με τη σκέψη ότι δεν γίνεται να κάνω λάθος όσο τηρώ τις οδηγίες και όσο δεν βλέπω κάτι να καρβουνιάζει. Ακούγεται περίεργη επιλογή για ξεκίνημα αλλά όταν δεν έχεις μαγειρέψει τίποτα ποτέ όλα είναι εξίσου δύσκολα άρα γιατί να μην ξεκινούσα από ένα φαγητό που ήταν και αγαπημένο μου. Επίσης, έφτιαξα έτοιμη μπεσαμέλ σκόνη, για να μειώσω τον συντελεστή δυσκολίας. Η συνταγή που ακολούθησα ήταν από τη Βασική Μαγειρική Ζαχαροπλαστική της Χρύσας Παραδείση, μια έκδοση του 1962, «ο απαραίτητος οδηγός για τις νέες κοπέλες που τελειώνουν το σχολείο και για εκείνες που ανοίγουν καινούριο σπιτικό», όπως γράφει η δημιουργός στην εισαγωγή, σε πολυτονικό. Είναι ένα βιβλίο διαλυμένο από τη χρήση και λερωμένο με λεκέδες. Εκτός από αυτό, χρησιμοποιώ το The Any One Can Cookbook, μια μικρή έκδοση με εύκολες συνταγές που έδιναν στο σούπερ μάρκετ με ένα κουτί εβαπορέ συν μία λίρα όταν ήμουν στην Αγγλία και φυσικά το διαδίκτυο.

2 σχόλια:

Περαστικός είπε...

Χαχα λοιπόν και εμένα μου άρεσε να βοηθώ τη μητέρα μου στο φαγητό μικρός και τότε δεν ήταν τόσο «αποδεκτό» για άνδρες, σε αντιδιαστολή με σήμερα που είναι προσόν. Τη μαγειρική την ανακάλυψα ξανά πιο πρόσφατα από ναάγκη και είναι ξεκούραση από τη μετάφραση, μια ασχολία που προσφέρει άμεσα αποτελέσματα και ικανοποίηση, και πού να δοκιμάζατε κάτι σπρινγκρόλ που έφτιαξα πριν από λίγες μέρες :)

Διόνα είπε...

Σπρίνγκρολ, Περαστικέ;! Ανεβάζεις ψηλά τον πήχη!

Ήδη στις εκκρεμότητές/φιλοδοξίες μου είναι η συνταγή ψωμιού σου :)

Related Posts with Thumbnails