1.12.10

Άλλοι καιροί άλλα ήθη

Η εξοικείωση της γενιάς του γιου μας με την τεχνολογία και τις τηλεπικοινωνίες είναι κάτι το ασύλληπτο συγκρινόμενη με τους χρόνους που χρειαστήκαμε εμείς. Έχουν γεννηθεί μέσα σε κάτι που συμβαίνει ήδη, κάτι που δεν θα το διδαχθούν επειδή το βιώνουν.

Έτσι και ο νέος όταν θέλει κάτι, δεν ζητάει να πάμε στα μαγαζιά αλλά να το παραγγείλουμε από το Ίντερνετ για να έρθει μέσα σε κουτί. Ή, πριν, λίγο καιρό, ρωτούσε ανυπόμονα τον μπαμπά του πότε θα του φέρει τις πυτζάμες του από το ταχυδρομείο.

Σοκ δεν είναι μόνο για εμάς να βλέπουμε μέσα από τα μάτια του πόσο διαφορετικά βιώνει την εποχή του αλλά και για εκείνον όταν ανακαλύπτει πράγματα για τη δική μας. Το Σάββατο το μεσημέρι είχε καθίσει δίπλα μου στο τραπέζι και περίμενε να τελειώσω μια μετάφραση για να πάμε μαζί για ύπνο. Ψιλοβαριόταν κιόλας και άρχισε την ψιλή κουβέντα.

Μαμά, όταν ήσουν μικρή, η δική σου μαμά σου κατέβαζε παιχνίδια ελπίζω.

Γλυκέ μου, όταν ήμασταν μικροί εγώ και ο μπαμπάς δεν υπήρχε Ίντερνετ.

Ω, ω! (Συγκεκριμένα, το παιδί μου απάντησε με επιφώνημα-αμερικανιά, διαβάστε και ακούστε εδώ.)

Ακολούθησε παύση και εγκεφαλική επεξεργασία των πληροφοριών και εγώ μπόρεσα να μεταφράσω τρεις επιπλέον λέξεις. Τέλος, μου δείχνει στην οθόνη την πλαϊνή μπάρα του αρχείου με τον δείκτη που είχε κατεβεί προς τα κάτω.

Μαμά, όταν φτάσει κάτω-κάτω θα τελειώσεις και θα πάμε για ύπνο;

Ναι, γλυκέ μου, δεν έχω πολύ ακόμα.

Μπράβο, μαμά! Θα τη βγάλεις την πίστα!

Η φωτογραφία τραβήχτηκε πέρσι σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη. Μόλις μπήκε στην αίθουσα πήγε μόνος του, φόρεσε ακουστικά και έπιασε ποντίκι. Δεν ξέρω τι άκουγε και τι έκανε, εμείς στην εποχή μου είχαμε μόνο Πάκμαν.

4 σχόλια:

Effie είπε...

Πολύ μου άρεσε το "θα τη βγάλεις την πίστα!". Μόλις πήρα και καινούριο παιχνίδι για το Wii, θα λέω ότι μεταφράζω : )

Διόνα είπε...

Έφη, πολύ καλή σκέψη, δεν το είχα σκεφτεί ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αντίστροφα!!

mamma είπε...

ΛΟΛ!

το ίδιο κι εμείς. Όταν κολλάει το παιχνίδι Ντόρα λέει με φυσικότητα "έπεσε πάλι το ίντερνετ μαμά".

υγ. πάω να μεταφράσω :)

Διόνα είπε...

Μα είδες φυσικότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία, mamma; Άλλες τηλεπικοινωνιακές συνθήκες... Πού να τους πούμε και για τα τηλέφωνα με το καντράν.

Related Posts with Thumbnails