3.2.11

Η Μις Μαριάννα και το Ίντερνετ

Η Μις Μαριάννα έμενε στην πολυκατοικία απέναντί μας, σε έναν μικρό δρόμο που ενώνει την Αχαρνών με τη Μιχαήλ Βόδα και ήταν η δασκάλα των αγγλικών μου. Ήταν επίσης η δασκάλα των αγγλικών της μαμάς μου και της θείας μου σε ηλικία σχολείου και νομίζω ότι είχε ήδη περάσει τα 70 όταν ξεκινήσαμε μαθήματα. Η Μις Μαριάννα είχε ένα εξωτικό επώνυμο και η καταγωγή της ήταν από την Ελλάδα, την Αγγλία, την Κωνσταντινούπολη και τη Μάλτα. Έβαφε τα μαλλιά της γαλάζια, είχε ένα ευγενικό και χαρούμενο πρόσωπο σχεδόν στάσιμο σε ηλικία και πήγαινε πάντα στον μπακάλη κρατώντας μια υφασμάτινη τσάντα, σε μια εποχή που οι πλαστικές σακούλες ήταν στις δόξες τους και που ακόμη και αυτή της η συνήθεια την έκανε ακόμα πιο εξωτική.

Η ζωή της στα μάτια μου ήταν από τις πιο ασυνήθιστες ζωές που είχα συναντήσει στη μικρή δική μου. Είχε ζήσει και είχε ταξιδέψει σε πολλά μέρη, είχε απέραντες γνώσεις λογοτεχνίας, ιστορίας και γεωγραφίας και έκανε πράγματα που δεν είχα ξανακούσει. Όταν έκλεισε τα 65 της χρόνια, πήγε στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής και παρέδωσε το δίπλωμα οδήγησης λέγοντας ότι η ηλικία της δεν της επέτρεπε πλέον να οδηγεί με ασφάλεια για τον εαυτό της και τους άλλους. Θα ήθελα πολύ να ήξερα αν έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο στα χρονικά!

Τα βιβλία εκμάθησης αγγλικών που χρησιμοποιούσαμε ήταν εκείνα των φροντιστηρίων, ωστόσο πολλές φορές το μάθημα διακοπτόταν με κάποια δοθείσα αφορμή και η Μις Μαριάννα έβγαζε τον παγκόσμιο άτλαντα από τη βιβλιοθήκη πίσω της ή κάποιο άλλο βιβλίο χρήσιμο για τη συζήτησή μας, ντυμένο συνήθως με καφέ χαρτόνι για προστασία και με τον τίτλο καλλιγραφικά γραμμένο με το χέρι. Έτσι η ώρα περνούσε χωρίς μετάφραση και χωρίς τις εξαιρέσεις των ανώμαλων ρημάτων αλλά με έναν σωρό άλλες γνώσεις. Τέλος, με αποχαιρετούσε με την υπενθύμιση να παρακολουθήσω το τρέχον επεισόδιο της Δυναστείας με την Τζόαν Κόλινς, την ηθοποιό που πρέπει να ακούει κανείς με προσοχή αν θέλει μια μέρα να αποκτήσει άριστη βρετανική προφορά! Οι αναφορές στη Δυναστεία και τα μάλλινα μπερεδάκια που έπλεκε με βελόνες στη διάρκεια των ασκήσεων από κασετόφωνο είναι οι πιο χαριτωμένες αναμνήσεις διδασκαλίας που μπορώ να θυμηθώ.

Η Μις Μαριάννα ήταν πάντα σύγχρονος άνθρωπος με μεγάλη όρεξη να ακολουθεί την εποχή του. Τα τελευταία χρόνια, όταν δεν κάναμε πια μαθήματα, την επισκεπτόμουν πού και πού και, αφού λέγαμε τα νέα μας, μου έκανε ερωτήσεις και ξαναρχίζαμε το μάθημα αντίστροφα. Της έλεγα όσα ήξερα για τους υπολογιστές και για το Ίντερνετ και την οικιακή σύνδεση που μόλις είχαμε βάλει και της έκανα μια μικρή επίδειξη επεξεργασίας κειμένου στον φορητό υπολογιστή μου.

Τα μαθήματά μου των αγγλικών στη Μις Μαριάννα με βοήθησαν στις σπουδές μου και την επιλογή του επαγγέλματός μου. Μου έδωσαν κίνητρο να γνωρίσω τη λογοτεχνία και την ιστορία ενός λαού, ένα πολύ καλό άλλοθι για να παρακολουθώ αμερικάνικες σαπουνόπερες με αγγλίδες πρωταγωνίστριες και φυσικά αγάπη για τη δασκάλα μου. Οι καλοί δάσκαλοι είναι μεγάλη τύχη και την εύχομαι ολόψυχα στον γιο μου.

10 σχόλια:

Περαστικός είπε...

:)

sstamoul είπε...

Όλοι έχουμε έναν τουλάχιστο "δάσκαλο" που επηρέασε κάποια μεγάλη απόφαση της ζωής μας... Γεια σου miss Μαριάννα...

Διόνα είπε...

Περαστικέ :D

Στέλλα, έχεις πολύ δίκιο. Και συνήθως η επιρροή είναι οι γνώσεις και η προσωπικότητά του μαζί.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα γυναίκα η Μις Μαριάννα! Θέλουμε και δεύτερο άρθρο με περισσότερες λεπτομέρειες σύντομα. Τη βλέπεις ακόμα;
dmpexr

Διόνα είπε...

dmpexr, δυστυχώς δεν ζει πλέον. Ήταν ήδη μεγάλη σε ηλικία όταν τη γνώρισα στο Γυμνάσιο.

popelix είπε...

Πολύ συγκινητική η περιγραφή σου! Θα βρουν άραγε τα παιδιά μας τέτοια πρότυπα; Μακάρι...

gaitanaki είπε...

αχ, θέλω κι εγώ όταν φτάσω την ηλικία της να έχω την αυτοπεποίθηση να βάφω τα μαλλιά μου γαλάζια...είναι μικρή η ζωή, λέτε να ξεκινήσω από τώρα? πάω να δώ τι θα πεί ο κος γαϊτανάκος!

Διόνα είπε...

Popelix, είναι αλήθεια ότι έχω ωραίες αναμνήσεις από αυτά τα μαθήματα.

Γαϊτανάκι, ήταν ένα απαλό γαλάζιο-γκρι χρώμα, διακριτικό αλλά και εκκεντρικό! Περιμένω την απάντηση από τον κύριο γαϊτανάκο :-)

Rania είπε...

Προχθές έτρωγα σε εστιατόριο στην Αθήνα και ήταν εκεί δύο καλοβαλμένες ηλικιωμένες κυρίες, η μία εκ των οποίων είχε γκριζογάλανο μαλλί. Μόλις διάβασα για τη μις Μαριάννα, μου ήρθε αμέσως στο νου αυτή η κυρία. Όταν την είχα δει στο εστιατόριο, νόμισα ότι δεν της πέτυχε η βαφή, αλλά απ' ό,τι φαίνεται η συγκεκριμένη απόχρωση είναι άποψη!:)

Διόνα είπε...

Ράνια, γκριζογάλανο ήταν και της δασκάλας μου, αυτή είναι η ακριβής περιγραφή. Ίσως είναι δημοφιλές από μια ηλικία και ύστερα :-)

Related Posts with Thumbnails