6.5.11

Μπλιμπλίκια 20 χρόνια μετά


Όταν ήμασταν μικροί*, ο αδερφός μου είχε τα ηλεκτρονικά παιχνίδια της εποχής, αυτά τα μικρά που τα κρατούσες στο χέρι, είχαν περίπου το ένα εκατομμυριοστό των δυνατοτήτων που έχει μια σημερινή παιχνιδοκονσόλα και όταν πατούσες τα πλήκτρα έβγαζαν έναν πολύ χαρακτηριστικό ήχο. Ετοιμαζόμουν να τα αναφέρω ως μπλιμπλίκια αλλά επικράτησε η επαγγελματική διαστροφή της διασταύρωσης των όρων σε μονόγλωσσες και δίγλωσσες πηγές, γκούγκλαρα τον όρο, βρήκα το λήμμα και η λέξη μάλλον δεν ταιριάζει σύμφωνα την ηλεκτρονική πηγή μου. Ας μην αφήσουμε, ωστόσο, το γεγονός, να εμποδίσει τη συνέχιση της ιστορίας.

Αυτά τα μαραφέτια, λοιπόν, είχαν και κάποιου είδους χρονόμετρο τη χρήση του οποίου πρέπει να γνώριζε μόνο ο αδερφός μου και όχι εγώ και η μητέρα μας που ήμασταν και μεγαλύτερες και το λιγότερο που θα μπορούσε να υποθέσει κανείς είναι ότι θα καταφέρναμε να το σταματήσουμε όταν ξεκινούσε να βαράει! Και όμως, το εσφαλμένα χαρακτηριζόμενο ως μπλιμπλίκι άρχιζε να χτυπάει σαν ξυπνητήρι σε διάφορες ώρες της ημέρας ή της νύχτας όταν ο αδερφός μου ήταν στο σχολείο ή έλειπε κατασκήνωση. Και τι μπορούσαν να κάνουν δυο γυναίκες μόνες που έψαχναν νυσταγμένες όλο το σπίτι νυχτιάτικα και που ακόμα και αν εντόπιζαν τον ένοχο δεν κατάφερναν τίποτα όσα κουμπιά και αν πατούσαν σε αυτό το σισύφειο εγχείρημα; Ξυπνούσαμε από τον ύπνο του δικαίου, χώναμε το ηλεκτρονικό σε κανένα συρτάρι, κλείναμε πόρτες, το τυλίγαμε σε κασκόλ και συνεχίζαμε τον ύπνο.

Από προχθές θυμάμαι πάλι εκείνες τις μέρες και αφορμή είναι το χρονόμετρο που στέκει περήφανα πάνω στον παρασαυρόλοφο και ανήκει στο τέκνο. Κάθε πρωί βαράει, κάθε πρωί το ψάχνω και κάθε πρωί ξεχνάω ποιο κουμπί να πατήσω. Ναι, έχει μόνο τρία το ξέρω αλλά μην το βλέπετε έτσι μικρό και αθώο! Καταφέρνει να με ξεγελάει κάθε φορά αλλά μου χαρίζει και ένα ταξίδι στον χρόνο.

*Είδα ότι έγραψα ότι ήμασταν μικροί, ύστερα είδα τα 20 χρόνια που έχω γράψει στον τίτλο, έκανα μερικούς πολύ σύνθετους υπολογισμούς με την άνεση μιας πρώην μαθήτριας Δ’ Δέσμης** και συνειδητοποίησα ότι μάλλον δεν ήμασταν μικροί τότε ή μάλλον εγώ δεν ήμουν σίγουρα, ήμουν απλά μικρότερη.

**Δεν πιστεύω, φίλοι επισκέπτες, να μην ενθυμάστε τις δέσμες; Θα πρέπει να σβήσω εντελώς το επίθετο μικρός από το ποστ…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails